Jag och min kp

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1205465 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Som nyinsjuknad la vården en del resurser på en. Det tog lite tester innan diagnos sattes. Då hade jag mer kontakt men min kp, men idag inser alla att jag är ett hopplöst fall. Men ge mig då benso och låt mig ligga påverkad på sängen hela dan!
Mer
4 år 5 månader sedan #1205477 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag och min kp

PsychoWard skrev:

krokus skrev: Fantasio,
Efter den nya datalagen GDPR, får inte vårdgivare ha kontakt med patienter via e-post. .


det låter som en ren lögn

Det verkar kanske konstigt, att e-post inte är tillräckligt säkert för att skicka personliga data, men det är så som jag har fått det förklarat för mig av min mottagning. Innan GDPR fick jag ha kontakt med psykologen via e-post, om jag ville.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1205478 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Jag har blivit tillsagd att mest maila om det är en inbokad till som jag vill boka om. Men ibland vill jag prata med någon.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205495 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jag och min kp
Nej det konstiga är ditt påstående om att vårdgivare inte får lov att ha kontakt med patienter genom e-post.

Verkar som en uppenbar lögn, att de sen skyllde på nån data lag gör det bara ännu löjligare
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205814 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag och min kp
Jag litar mer på min psykiatrimottagning än ett Internettroll.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person som är i livet. Det vill säga all information som kan användas för att identifiera, kontakta eller lokalisera en fysisk person. Exempel är namn, personnummer, kön, adress, IP adress eller kontouppgifter.
Från: www.praktikertjanst.se/data/personuppgifter/
Mer
4 år 5 månader sedan #1205819 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Jag och min kp
Jag skickar allt till min läkare via epost, medicinförnyelse, frågor m.m o han svarar direkt eller förnyar.