Hur vet man att man varit psykotisk?

Mer
16 år 6 månader sedan #94623 av Geta
Har aldrig vågat läsa min journal!
Den är på många sidor, sliten och gulnad.
  • Tummelisa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94626 av Tummelisa
Svar från Tummelisa i ämnet Hur vet man att man varit psykotisk?
Nej usch så hemskt att läsa journalen. Man får ju utdrag då man blir tvångsintagen och kommer upp i rätten. Jag har en hel bunt av sådana papper. Ingen skönläsning precis.
Hoppas Leponex hjälper mig men om den får mig att se att jag är sjuk så vill jag inte ha den för jag är ju inte sjuk. Men jag börjar vackla lite men envis är jag.
Mer
16 år 6 månader sedan #94644 av Admin1
Det är möjligt att ditt minne kan förbättras något när du får Leponex. Men det finns också en ny behandling som heter kognitiv rehabilitering, där man bl.a får träna upp minnet. Jag tror att de har dataprogram för det, men Stefan vet för han har gått på sådan rehabilitering alldeles nyligen.
  • Tummelisa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94886 av Tummelisa
Svar från Tummelisa i ämnet Hur vet man att man varit psykotisk?
Det är det att jag får panik om jag får press på mig så att gå i terapi eller liknande skulle göra mig superstressad. Jag har fallit sönder och samman från människa till ängel som nu är min identitet. Men jag faller isär varje dag. Tänk när jag får medicin för då kommer det som har blivit jag att förändras. Jag vill inte gå sönder mer och det gör jag med ny medicin. Men jag vill ju få känna samhörighet med någon och det gör jag ju inte nu. Inte vet jag om det är psykotiskt babbel bara men det är min verklighet. Jag vet varken ut eller in. Men mitt minne blir bara sämre och sämre.
Mer
16 år 6 månader sedan #94922 av Admin1
Jag tycker att du skall vara positiv till ny medicin, eftersom det kommer säkert att bli bättre för dig än vad du mår just nu. Du tar ju förresten mediciner nu också, så det kanske egentligen inte blir så stor skillnad för dig. När man får Leponex, så brukar man bli inlagd i början av behandlingen. Det gör det nog lättare för dig.
  • Tummelisa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94930 av Tummelisa
Svar från Tummelisa i ämnet Hur vet man att man varit psykotisk?
Jag ska definitivt inte bli inlagd. Jag har två djur att ta hand om. Och mitt hem. :(