Aktivitetsgrupp?

Mer
10 år 9 månader sedan #598507 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aktivitetsgrupp?
Jag gissar att läkaren kanske är med första gången, men att arbetsterapeuten sedan tar över.
Mer
10 år 8 månader sedan #598660 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Aktivitetsgrupp?
Jag kom med i en aktiveringsgrupp för mer än 20 år sedan, och två år senare så kunde jag börja jobba igen! Fast omplacerad, med ett lättare jobb.

:tummenupp

/notwoodstock
Mer
10 år 8 månader sedan #598724 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?

notwoodstock skrev: Jag kom med i en aktiveringsgrupp för mer än 20 år sedan, och två år senare så kunde jag börja jobba igen! Fast omplacerad, med ett lättare jobb.

:tummenupp

/notwoodstock


Jag förstår att du menar väl, men dina ord gör mig vettskrämd. Jag kan inte jobba och jag har full sjukersättning. Jag har aldrig kunnat behålla något jobb i mitt liv pga min sjukdom. Nu är jag 44 år. Jag brukar bli någon annan i sociala sammanhang. Glad och pratsam men inombords vettskrämd och hårt pressad. Och sedan går jag in i väggen. Kräks på morgonen och så kommer sjukdomen.
Tänk om de tror att jag kan arbeta fast jag inte kan det? Ska jag vara mig själv på kursen, inåtvänd, tyst och blyg. Eller ska jag anstränga mig och vara på något annat sätt för att få ut något av kursen. Detta får mig att undra om jag är redo att gå kursen. Jag har alltid "skärpt" mig men snart därefter blivit svårt sjuk. :(
Mer
10 år 8 månader sedan #598728 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aktivitetsgrupp?
Ska psykiskt sjuka få vara ifred och slippa alla aktiviteter för att må bra? :tänk
Mer
10 år 8 månader sedan #598735 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Aktivitetsgrupp?
Eos
Gå du och var dig själv, något annat är du ju inte!!!?

Det här går nog bra. Tror ju att din läkare menar endast väl med detta. Jag har varit på en klinik där vi umgicks i grupp, både vårdpersonal, läkare, arbetsterapeut, sjukgymnast och då vi patienter på kliniken. Vi var någon helt annanstans en det sjukhus som vi var på. Vi var i en större villa som socialförvaltningen hade och vi fick använda den. Villan låg på Molinsgatan i centrala Göteborg. Vi lagade mat tillsammans, vi dansade både patienter och personal, hade kroppskännedom och mycket annat. Det var jättetrevligt. Förutom det att läkaren hade tron på högdosering av Depå Neuroleptika, vilket gav grava biverkningar. Han hade dispens ifrån socialstyrelsen.

Jag kom senare till en annan klinik och där var ingenting utav det gemyt som den förra kliniken hade.

Den bästa tiden rent socialt och omhändertagandet av patienterna var tveklöst bäst på den tidigare kliniken!

Eos
Du kan alltid säga nej när du sett hur det fungerar, om det inte skulle vara bra för dig!

Ge det en chans!

Den läkaren, personal på kliniken, samt vi en del patienter var de som bildade stommen i den första IFS föreningen som bildar stommen av andra IFS föreningar i landet. Paraplyorganisationen är då det som numera heter Schizofreniförbundet!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #598738 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?

Geta skrev: Ska psykiskt sjuka få vara ifred och slippa alla aktiviteter för att må bra? :tänk

Jag tror sådana här aktiviteter är bra för några och inte för andra. Vet inte vart jag tillhör än.
Geta, har du deltagit i någon sådan här liknande aktivitet någon gång?