Aktivitetsgrupp?

Mer
10 år 8 månader sedan #603494 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Jag var nervös hela tiden. Urjobbigt. Något jag tycker är fantastiskt är att min läkare kommer vara med på flera tillfällen.
Men jag kände mig udda, skakig och spänd. Man skulle bland annat beskriva sig själv. Sådant är läskigt.
De pratade om att vi skulle lära oss mindfulness. Och göra smycken, det lät kul.

Gu vad duktig jag var som gick dit. ;) Fast om det är så nyttigt för mig vet jag inte. Jag har nerverna utanpå.
Mer
10 år 8 månader sedan #603496 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aktivitetsgrupp?
Det låter intressant! Mindfulness kan väl vara bra och smycketillverkning är säkert kul.
Ska läkaren hålla i mindfulnessövningarna?
Mer
10 år 8 månader sedan #603499 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Ja, det ska hon. Det är roligt att se att hon engagerar sig så i sina patienter. Hon är duktig.
Mer
10 år 8 månader sedan #603527 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Aktivitetsgrupp?
Det kan vara kul att göra smycken. Jag har gjort bla ett kors som var färdigt med jag emaljerade det själv i en ugn. Det är enkelt att tex göra silver smycken. Om du får tag i silverbestick som är udda, går det att tex göra armband av dem, genom att hamra på den till den form du vill ha dem. Är du smal runt armarna kan du sätta armbandet på dina biceps för att få en häftig look.

Det är lätt att jobba med silvertråd. Om det är en lite kraftigare tråd kan du spika i en bräda spikar i olika lägen för att sedan böja tråden efter dem åt olika håll. Då får du fin form på dem och du väljer motivet helt själv. Du kan göra ett halsbandssmycke med en polerad sten i valfri färg och kvalité samt storlek på den. Du gör också då ett fäste i silver och har en färdig silverkedja att sätta fast den i.

Guld är däremot mycket dyrare och jag tror ju att du får stå för materialkostnaden själv till självkostnadspris.

Gör du ett bra jobb, kan du också sälja och få bra betalt! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #603539 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Ja det låter roligt kul ju! :)
Mer
10 år 8 månader sedan #603540 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Aktivitetsgrupp?
Eos, det finns hur mycket som helst! Du kan kika på följande länkar; www.kristallrummet.se/sv/categor ... na-smycken www.google.se/#bav=on.2,or.r_cp ... na+smycken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum