Aktivitetsgrupp?

Mer
10 år 9 månader sedan #595320 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Nej Geta det går tyvärr inte.

Tack Yoki, det lät bra. :hjärta
Mer
10 år 9 månader sedan #595374 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aktivitetsgrupp?
Det kanske är samma sak som kontaktgrupp, som t.ex Bitte deltager i. De gör utflykter och har annan typ av sysselsättning. Själv tycker jag att man skall pröva på allt vad man blir erbjuden och passar det inte alls så kan man ju bara sluta där. Tidigare har det ju klagats på att det erbjuds för lite aktiviteter eller inga aktiviteter alls.
Mer
10 år 9 månader sedan #595399 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Jo, det har du ju rätt i admin. Jag bara oroar mig för om den stressen jag känner inför sådant här ska trigga in mig i en sjukdomsepisod.
Mer
10 år 9 månader sedan #595607 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aktivitetsgrupp?
Borde inte vara någon stress, eftersom det är anpassat för personer som är lättstressade och stresskänsliga. Det kan vara stressande också att vara hemma och ha ingenting att göra.
Mer
10 år 9 månader sedan #597887 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Nu har jag tagit mod till mig och ringt. Det är min egen läkare som anordnat kursen samt en kurator. Det blir 10 st gruppmedlemmar som träffas på onsdagar fram till jul. Vi ska göra alla möjliga aktiviteter som att ta promenader och baka, sa de i växeln. Läkaren och kuratorn har semester.

Jag känner mig tvungen att gå då det är min egen läkare som anordnar det.. problemet är att jag kan få "ågren" in i det sista och skulle jag utebli så måste jag betala en straffavgift på 400 kr.

Ska försöka gå på första mötet tror jag. Känner mig dum och otillräcklig på något sätt. Vet inte hur det hänger ihop. Rädd för att göra bort mig kanske. Rädd för de andra i gruppen...

Tänk att jag blivit så här sjuk och verkligen behöver sådana här insatser. En gång i tiden var det jag som undervisade.jag hade hand om 80 studenter i taget och undervisade i biologi, det var en helt annan Eos. En helt annan tid.
Mer
10 år 9 månader sedan #597890 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aktivitetsgrupp?
Det är så skönt och bekvämt att gå hemma utan att utsättas för något ångestframkallande.
Jag har själv blivit som prinsessan på ärten sedan jag blev sjukpensionerad.