Hur många av Er är ett brottsoffer?

Mer
10 år 5 månader sedan #621810 av björk
Det finns nog många eller Massa massor av sociopater o psykopater därute.


Det behövs bara hälften av summan sen har Du en genuin....


Det är egentligen en ganska otäck värld vi lever.

Men sen finns det de undantagen. De, som e trevliga. Hjältar...

Annars har jag svårt för passiva mediokra typer. Som bara tänker på sin
egen välfärd och på sitt eget välbefinnande. Så det kan bli orättvisst...

Men samtidigt är man ganska nyckfull också ena dan uppåt o tvärsom andra dagen..


Men dem finns nog allt psykopater som kan skådas helt klart
Mer
10 år 5 månader sedan #621817 av Utomjordingen
Precis! Men så vet jag också att en del män som var riktigt hemska på den tiden när vi var runt 20-25 år gamla då - som är runt 40 år gamla idag och har blivit rika.

När psykopater är runt 40 år gamla så brukar psykopater lugna ner sig - kanske en faktor är för att dom har börjat få samhällsbild.
Mer
10 år 5 månader sedan #621930 av Admin1
Det är väl bara ett par procent av befolkningen, som är psykopater, så man har inte så stor chans att träffa dem.
Mer
10 år 5 månader sedan #621948 av Utomjordingen
Jag vet inte hur många % psykopater det finns men jag har i alla fall bland annat lärt känna på 90 och 00-talet, 4 stycken mördare, 3 stycken för grova sexbrott, knark missbrukare, några som har bränt upp sina hem med flit, många män som har misshandlat sina kvinnor jämt och ständigt, har skulder runt 10 miljoner kronor till kronofogden och även några män med ett antal miljoner kronor skulder till kronofogden, några som har gått på anabola steroider, nån bankrånare – ja, listan kan göra mycket längre och alla dessa män fick jag lära känna innan jag visste om att dom var sådana. Många utav dessa män har förstås kommit med i dåliga nyheter.
Mer
10 år 5 månader sedan #621952 av Utomjordingen
Sen om vi vänder på det så känner jag många brottsoffer också som har kommit med i nyheterna.
Mer
10 år 5 månader sedan #621971 av Geta
När jag jobbade frivilligt inom kyrkan träffade jag en del brottslingar.
Diakonissan hade ett gott öga till brottslingar.