Hur många av Er är ett brottsoffer?

Mer
10 år 5 månader sedan #624087 av Utomjordingen
Vill verkligen varken sitta i fängelset eller på psyket för en idiotgrej som jag rår för eller inte rår för.

Mer
10 år 5 månader sedan #624156 av Admin1
Det är svårt att bli inlagd på psyket numera. Ganska många vill bli inlagda, men får det inte till sin besvikelse. Det verkar som trenden är att inläggningar mest skall vara tvångsvård.
Mer
10 år 5 månader sedan #624164 av björk
ofredande kan väl räknas som brott liksom förföljelse samt dödshot...


Detta ligger på min merit lista...
Mer
10 år 3 månader sedan #638629 av Utomjordingen
Konstigt att fler och fler kännare sig mer och mer trygga idag - tycker jag! Jag är den som hela tiden blir mer och mer rädd/otrygg - som vågar gå mot strömmen. Varför är jag mer rädd idag än på 90-talet och 2000-talet?

Mer
10 år 2 månader sedan #646612 av Utomjordingen
Lite fakta som jag har tagit del av:

När det gäller nära relationer – kvinna och man. 1400 personer svarade på frågor.

8 % bland männen sa att de utsattes för fysiskt våld från sin kvinna sen ungefär samma siffra, alltså 8 % var det också för kvinnor. 64 % av de utsatta männen har själv använt våld och 40 % när det gäller kvinnor.

Kvinnor använder oftare våld i självförsvar än vad männen gör.

1 av 10 bland kvinnor som blir slagna blir efter det självmordsbenägen. Och att de oftare på grund av misshandel behöver sjukhusvård än männen.

Det är vanligare att män dödar kvinnor än tvärtom. Varje år dör i genomsnit 20 kvinnor av sina män som dom har haft eller har relation med.

Hit kan man ringa om man behöver hjälp:

Kvinnofridslinjen: 020-50 50 50

Mansjouren Stockholm: 08-30 30 20

Mer
10 år 2 veckor sedan #656830 av Utomjordingen