Varför svaras alla schizofrenas problem med att de är psykot

Mer
6 år 9 månader sedan #955501 av Undrande

IngeF skrev: Det stemmer jo forsåvidt at protester om at man ikke er syk ofte tolkes som bekreftelse av vrangforestilling.

ja, när jag var ung som skjutsade jag en kriminell, eller vad man ska kalla honom, ingen jag kände egentligen, och han sa: Om du Dr säger att du är sjuk, svara Ja. Det spelar ingen roll vad du tycker eller om du är det, svara bara ja Dr.
Mer
6 år 9 månader sedan #955556 av IngeF
Jeg er fortsatt like hellig overbevist som jeg alltid har vært at de positive symptomene jeg har skyldes et komplott, men det sier jeg ikke lenger. Jeg har dessuten blitt så vant til stemmene og overvåkningen at jeg ikke tenker så mye på akkurat det lenger, vanligvis.
Mer
6 år 9 månader sedan #955630 av Admin1
Utan psykos kan man vara nästan normal. Vid psykos kan man bli aggressiv, hotfull och farlig. Det är väl därför psykotisk förknippas med våld bl.a och tvångsvård.
Mer
6 år 9 månader sedan #955775 av Amandara
Jag är normal när jag inte är sjuk men stresskänslig och med stor brist på energi.
Mer
6 år 9 månader sedan #955798 av Nissegossen
Paranoia yrkessjukdom hos anställda på psyket, i alla fall att våga äta vad en patient bjuder på. De som har varit härligt fria från det, minns jag med glädje.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #955802 av MsTibbs
Min skötare äter vad som bjuds hemma hos mig! ;)