Varför svaras alla schizofrenas problem med att de är psykot

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #955473 av Jocke

ispegelland skrev: jag håller med dig lite Kebaben. jag har problem med hemfridsbrott av min hyresvärdinna, men det finns absolut ingen psykos inblandad (från min sida i alla fall). men en gång fick jag peppar peppar träffa en suverän psykriatiker som erkände: DET FINNS människor som GÖR sådana saker och NJUTER av det. Jag sa verkligen tack till honom för ingen har erkänt/insett det förutom honom, varken förr eller senare.


Ja, min hyresvärd heimstaden, frågar om dem får lov att öppna med huvudnyckel om jag inte är hemma, detta apropå läckage i toans vask. Jag ser det inte som ett problem, dem kan man lita på.

Men boendestödet känner att jag inte litar på dem när dem besöker mig? Jag lägger undan saker innan dem kommer, på oigenkännliga utrymmen! Men jag tror paranojan gör saker värre? Jag önskar jag kunde lita på dem mer, men vikarierna är så duktiga dem litar jag på!

Det är mestadels högskolestudenter, som jag önskar skulle ta anställning hos oss i mån av lediga platser. Jag tror högskolestudenter i allmän grad platsar att jobba inom socialpsykiatrin?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #955475 av Geta

Carmen Al Kebab skrev: Varför svaras alla schizofrenas problem med att de är psykotiska?

Blivit hotad? Psykotisk.
Haft inbrott i hemmet? Psykotisk.
Blivit misshandlad? Psykotisk.
Blivit övervakad av polisen? Psykotisk.
Avlyssnad? Psykotisk.
Olaga förföljelse? Psykotisk.

Osv osv osv.....


Känner inte alls igen mig. Det måste vara projektioner från din sida.
Mer
6 år 9 månader sedan #955479 av memphis
ja men precis Jocke, de ska informera om att de måste gå in om de måste det. jag har bott här i 4-5 år nu, en del har hänt och blivit lagat, tex regnade det in och taket byttes totalt. hon har aldrig ens sagt att hon vill komma in i huset o se om det blev tätt efteråt. jag vet av sådana o fler anledningar att hon har varit inne här när jag inte är hemma. det finns ingen rimlig förklaring till ett sådant beteende utan det rör sig om en störd människa anser jag i alla fall. men de flesta tror att det är min sjukdom som spökar när jag berättar sådant här. utom en läkare då. han fick jag träffa två gånger, han var stafett. han sa i o f s att han trodde det var sjukdomen han också, men han erkände i alla fall möjligheten att jag hade rätt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #955484 av Jocke
Ja, du har rät! Så länge hon inte frågar dig om hon får gå in i ditt hus med din huvudnyckel, så har du all anledning att ifrågasatta hennes kontroll av ditt boende. Men hur kan jag få dig att tänka annorlunda kring henne? Hon kanske tycker du är en störd människa hon måste hålla koll på tack vare att det är hennes egendom?

Jag vet inte hur du tolkar mig, men jag vill att du mår bra och ska hitta ett boende där du inte behöver vara misstänksam? Du har blivit kränkt i din barndom precis som mig!

Men du kan återfå din barndom igen genom att erkänna att andra har utnyttjat mig, men här är jag mår som jag vill, ingen kan ta ifrån mig den känslan! Sköt om dig ispegelland!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #955497 av IngeF
Det stemmer jo forsåvidt at protester om at man ikke er syk ofte tolkes som bekreftelse av vrangforestilling.
Mer
6 år 9 månader sedan #955499 av Undrande

ispegelland skrev: ja men precis Jocke, de ska informera om att de måste gå in om de måste det. jag har bott här i 4-5 år nu, en del har hänt och blivit lagat, tex regnade det in och taket byttes totalt. hon har aldrig ens sagt att hon vill komma in i huset o se om det blev tätt efteråt. jag vet av sådana o fler anledningar att hon har varit inne här när jag inte är hemma. det finns ingen rimlig förklaring till ett sådant beteende utan det rör sig om en störd människa anser jag i alla fall. men de flesta tror att det är min sjukdom som spökar när jag berättar sådant här. utom en läkare då. han fick jag träffa två gånger, han var stafett. han sa i o f s att han trodde det var sjukdomen han också, men han erkände i alla fall möjligheten att jag hade rätt!

Jag tror du har rätt men sen överdriver du.

Varför går hon in? Mja, vi människor är kanske lite såna, vill gärna snoka lite, dessutom kanske se om du gjort något som kan kosta pengar, tex om du har elvärme och vrider upp elemänten fast hon sagt att de inte ska vara så högt uppställda. (exempel som inte har med din verklighet att göra alls)