Varför svaras alla schizofrenas problem med att de är psykot

Mer
6 år 9 månader sedan #956936 av memphis
Samma här. Om jag pratar om mina säregna ting så brukar den jag talar till se helt blank och oförstående ut. Men jag bryr mig inte om att dölja tex mina lås och har en skylt på min ytterdörr "Allt kameraövervakas", skiter i vad andra tycker om det. Ingen frågar heller. Jag talar bara med de professionella om det som besvärar mig, om alls.
Mer
6 år 9 månader sedan #956999 av IngeF

Geta skrev: Jag har kunnat dölja mycket även när jag var psykotisk. Därför brukar jag bli utskriven fort från psyket.

Jeg jugde på meg symptomfrihet for å komme ut. Er man rasende psykotisk har man dog ingen kontroll.
Mer
6 år 9 månader sedan #957294 av IngeF
En adferdsobservasjon kan ikke basere seg på det sagte. Det måtte i så fall være måten det er sagt på.
Mer
6 år 8 månader sedan #961262 av charlie2

Admin1 skrev: Utan psykos kan man vara nästan normal. Vid psykos kan man bli aggressiv, hotfull och farlig. Det är väl därför psykotisk förknippas med våld bl.a och tvångsvård.


men vi är inte den ända farliga gruppen folk på steroider kan också bli våldsamma samma sak med folk som går på uppåttjack tex amfetamin eller kokain.
Mer
6 år 8 månader sedan #961327 av 1Dave
Betalar man lika mycket för ett hembesök av mobilt team, som ett besök på öppenvården?

/Dave
Mer
6 år 8 månader sedan #965771 av björk
Jag har dilemma om existens frågor. Jag badar i negativa automat tankar.

Man blir självdestruktiv när man lever på hård premiss. På dåliga förutsättningar då.

Då blir de någon slags sjö med sörja. Men de va ju själva faen vilka fula trynen

saktmodiga alstrar avsmak. Dom kanske saknar allt raljerande i sin ungdom.

Så delar de upp sig på ett tjog. Med lösmynta fiktiva karaktärer det är ju inte möjligt

med eviga frågeställningar helt från ingenstans. Ett jevla sätt o ett jedra Wallraffande :vagen