Varför svaras alla schizofrenas problem med att de är psykot

Mer
6 år 9 månader sedan #956327 av Admin1

Nissegossen skrev: Jag vet det, men än nöjd gäst är bättre än en missnöjd

Personalen är ingen gäst. De är där för att utföra ett arbete och inte äta lunch eller middag. Skall de äta hos dig går nästan allt arbete de skall utföra för dig till att äta.
Mer
6 år 9 månader sedan #956342 av Geta
Jag är inte alls förvånad över att alla i personalen inte vill äta hos dig, Nissegossen. Det ingår inte i deras jobb. Det drar bara ut på tiden, då de skulle vara hos nästa patient. Jag säger som man sagt till mig- du får skaffa vänner själv. Du verkar ju inte vara tappad bakom en vagn, när det gäller det.
Mer
6 år 9 månader sedan #956375 av Nissegossen

MsTibbs skrev: Haha nej, hallonte och kanelbullar, hittade inte wienerbröd som hon tyckte bäst om :)

Titta i en butik som bakar sitt eget bröd i butiken, ta en anställd peka på de wienerbröd du vill ha. Säg att sådana vill jag ha 10st den frysta förlagan ni själva bakar upp från. Ta dem köp dem, lägg dem i din egen frys, te eller kaffe gör du ju innan gästerna kommer.

I god tid, ta upp så många wienerbröd du tror går åt, ugnen sätter du på först av allt. 225 grader bakplåtspapper, direkt från frys till bakplåtspapperet, in i ugnen sitt framför ugnsluckan när de ser ut att ha bakats upp och fått fin färg lägg dem upp bakade på ett fat, ren diskhandduk över ev en egen virkad duk underst på fatet.

Sedan när gästerna kommer ta bort diskhandduken, sedan säger du akta de är varma kommer nyss från ugnen.

Gissar att du får en del credd på det

I.o.f. kan en ren handduk ersättas av en helt ny, med vecken efter strykningen eller rentvättad dito med struken handduk ge vibbar om någon som kan sina saker och stryker sin egen tvätt.

Alla finare kalas skall ha det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956380 av Nissegossen
Personalen har en timme på sig, i.o.f. kanske de tar mig när de vet att vid den tiden, det kan vara strax innan lunchrast, vi kommer överens om tiden. Tiden de har hos mig inkräktar inte på övrig tid för dem. Det är väl bra att vi sitter och pratar med varandra, den stressen behöver de inte ha?

En injektion, tar högst 5 min från det att de tar fram nål och suger upp rätt dos, sätter sticket där jag säger åt dem att sticka. Jag säger tryck fingret här, så har de märket och jag säger kasta pil och en snabb penetrering av huden och köttet, vilket gör minst ont, samt säger jag åt nya, gräv inte sitter nålen snett låt den då sitta så. Det att de vill böja, eller att det är grader på nålen är största anledningen till att det kan göra ont. Förövrigt säger jag varken sprit eller plåster.

De har en timme på sig, de kommer härifrån innan dess.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956927 av IngeF

Admin1 skrev: Utan psykos kan man vara nästan normal. Vid psykos kan man bli aggressiv, hotfull och farlig. Det är väl därför psykotisk förknippas med våld bl.a och tvångsvård.

Er man psykotisk om man har meget klare positive symptomer, men ikke reagerer på dem? Fra et adferdsvitenskapelig perspektiv er man ikke det, selv om jeg i mine 16 år innen psykiatrien aldri har opplevd at min adferd har blitt systematisk observert.
Mer
6 år 9 månader sedan #956928 av Geta
Jag har kunnat dölja mycket även när jag var psykotisk. Därför brukar jag bli utskriven fort från psyket.