Alltså hur orkar ni schizofrena med ert liv?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #948284 av Jocke


Ja, vad är det som håller en kvar i denna jordeliv! Speciellt om folk tolkar som dem vill hur privatlivet ska tolkas! Men man får inte välja vilka man ska umgås med.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 10 månader sedan #948295 av Amandara
Man kan inte gräva ner sig i all skit då går det åt helheten.
Mer
6 år 10 månader sedan #948416 av IngeF
Om omgivelsene rundt defekte barn fokuserer på det positive, vil det defekte barnet sette inn alt det har på å ikke bli avslørt som en retardert idiot.
Mer
6 år 10 månader sedan #948418 av IngeF

Jocke skrev: Om jag förstår dig rätt IngeF? Så skulle jag kunna säga, att det jag hör från andra angående min hörselskada, så säger dem ofta lyssna då? Redan där möter man fördomar.

Hørselsskade er vablig ved CP. Jeg har ikke, men min bror har. Det burde være statistisk umulig å få to barn med CP, gitt at det arvelige komponentet er så lite, men statistisk umulig er langt fra det samme som praktisk eller logisk umulig. Risken blir ikke mindre. Fordommene som i dag er verst ved CP, er de positive fordommene. Antagelsen at mennesker med CP er kognitivt normale, er meget utbredt, og i langt de fleste tilfeller feil.
Mer
6 år 10 månader sedan #948419 av Geta
IngF,

Jag tvivlar på att du är en idiot! Jag förstår spörsmålet, för jag spelade frisk med min schizofreni väldigt länge.
Mer
6 år 10 månader sedan #948420 av IngeF

Geta skrev: CP kan bero på syrebrist till hjärnan.

Før moderne medisin var graviditet og fødsel meget risikabelt for mor og barn. Feminister ser bort fra denne naturgitte faktoren når de tar for seg menns overlegne stilling rent historisk. Selv i vår tid finnes mange potensielle faktorer som kan skade fosteret og ulike fødselskomplikasjoner.