Alltså hur orkar ni schizofrena med ert liv?

Mer
6 år 10 månader sedan #946983 av Carmen Al Kebab
Alltså hur orkar ni schizofrena med ert liv?

Jag har väldigt fattigt liv om man bortser från studier/arbete och internet... Men jag börjar tröttna riktigt mycket på mitt nuvarande liv... Någonstans inser jag att jag har mitt liv i händerna på psykiatrin, de kan i princip låsa in mig för vilken orsak som helst bara för att jag vill studera/arbeta... Sedan när jag kommer hem efter LPT så är jag övermedicinerad i flera månader och så fortsätter det år ut & år in.

Fattar inte folk som Geta och Nissegossen, hur orkar de leva ett liv i psykiatrins händer i 40 år? Bara sitta framför datorn och tv, thats it.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #946995 av lonely
Geta och Nissegossen är ett par välanpassade schizofrena, så dom kommer aldrig förstå såna struliga människor som dej...... Det enda du har gemensamt med är eran schizofreni annars inte mer alltså samma motgångar du har fått utstå! Dom är följeslagare av systemet vilket dom är trogna!!! Vi som inte följer strömmen eller inte slänger kappan efter vinden kommer aldrig dom som är trogna systemet förstå oss, men vi förstår vilka dom är och vad dom går för! Vi är alldeles mångsidiga, invecklade och komplicerade vilket går över deras förstånd! Dom har levt sina trygga liv för det mesta alltså lever i en bubbla! Nu kanske jag är hård och orättvis för det är få som har levt så struligt som mej men ändå för jag kommer aldrig i närheten va så normal som Geta och Nissegossen hur gärna än jag försöker för jag vet för mycket om den mörka och destruktiva sidan av livet och hur jävla hårt det kan vara att leva..... Som eva lurar adam att ta en tugga från kunskapens träd alltså den förbjudna frukten som Gud sa att dom aldrig fick äta den frukten från det trädet! Lika bra det att Nissegossen och Geta inte levt mitt liv utan skyddade från det mörka och väldigt destruktiva krafter för ärligt talat så tror jag det är inget vanliga svenssons skulle överleva! Men iofs Geta klarade att jobba en hek del år vilket jag skulle aldrig klarat! Jomen om jag tänker efter hade jag levt lika skyddat som Geta ifrån väldigt mörka och desktruktiva krafter så hade jag klarat det och kanske till och med livet ut!

Så vill du vara lika välanpassad som Geta och Nissegossen så följer du bara passivt dit som strömmen går till utan frågor och är lydig som pott-tränad! Men om du vill gå din egna väg igenom livet som jag så kommer du många gånger möta motstånd och väldigt hård motstånd ibland till och med! Lycka till!
Mer
6 år 10 månader sedan #947056 av Admin1
Du kanske skulle börja med depåinjektioner. Antagligen avbryter du medicineringen och får psykos med depåinjektion halveras risken för psykos. Sedan är du fientlig till psykiatrin, vilket är ett bra sätt att få LPT. Har bara varit inlagd en gång och aldrig fått LPT. Du har en del att jobba med.
Mer
6 år 10 månader sedan #947060 av Geta
Det stämmer att jag inte har varit missbrukare. Det har jag sluppit. Men jag skulle inte vilja byta med dig och hamna i drogträsket, lonely. Det är väl inget att stå efter.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947067 av lonely
Nej herregud nej! Fick hjärnsläpp ledsen för det! Såklart önskar ingen mitt liv, vore faktiskt bättre om droger och onda människor bannlysas från jordens yta! Men du Geta har även haft det svårt med mobbning på arbetsplats.... Jag blev mobbad i skolan för att jag försvara en tjej från att bli trakasserad av killgänget som bestämde i skolan.... Så gav dom på mej istället!
Mer
6 år 10 månader sedan #947071 av Geta
Du ger dig på mig och Nissegossen i stället.