Alltså hur orkar ni schizofrena med ert liv?

Mer
6 år 10 månader sedan #948048 av rymd
verkligen olika, min verklighet diagnostiserad med schizofreni liknar ingen annans här.
Mer
6 år 10 månader sedan #948093 av Zoidar

Jocke skrev: Vad jag har förstått så är cp en fysisk åkomma, det syns ju på en. Om den är orsakad av hjärnblödning eller hjärnhinneinflammation vet jag inte? Men man får den från födseln. Jesper Odelberg är väl den mest kände innehavaren av cp i Sverige.


Jonas Helgesson är en cp-skadad kille som är känd inom kyrkliga kretsar.


Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 10 månader sedan #948102 av Geta
CP kan bero på syrebrist till hjärnan.
Mer
6 år 10 månader sedan #948128 av IngeF
Det er nettopp denne retorikken man stadig hører som er så feil. Man kan HA kreft, AIDS og lammelser, men ettersom CP er kognitivt i så stor grad som det er, ja da er man ER man CP-skadet. Det sitter i hjernen, og påvirker derfor naturligvis oftest i høy grad det Martin Luther King beskrev som "innholdet i din karakter." CP-identitet er i mye større grad enn kjønnsidentitet noe som er uforanderlig og ligger bom fast. Velmenende funksjonsfriske som vil framstå som empatiske, og CP-skadde som liker smiger er i realiteten en relasjon som Pavlov og hans hunder eller Skinner og hans duer.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #948134 av Jocke
Om jag förstår dig rätt IngeF? Så skulle jag kunna säga, att det jag hör från andra angående min hörselskada, så säger dem ofta lyssna då? Redan där möter man fördomar.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 10 månader sedan #948154 av Nissegossen
Svaret på frågan är, vad skulle jag annars göra? Hur annars skulle jag tackla den här sjukdomen, det finns inget alternativ annat än leva sitt liv. Icke liv är inte att tänka på, det finns inga alternativ utom att leva livet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum