vackra kropp

Mer
18 år 11 månader sedan #14898 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet vackra kropp
Hej tummelisa!
Om jag ska vara ärlig...ibland kan jag känna fan vad skönt att ta tabletter och hash, för då kankse ångest osv lättar lite..och man kan ha lite kul..
Men för det mesta blir det bara värre speciellt när ruset håller på att avta! Men det spelar nog ingen roll för mig egentligen, jag vill göra grejer som får mig att må ännu sämre ganska ofta...bara för att straffa mig själv, dra ner mig själv...så är man självdestruktiv på det sättet är inte droger något bra
eller gud, det kan väl aldrig vara bra...Var försiktig!
Mer
18 år 11 månader sedan #14900 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet vackra kropp
Jag har alltid hålitt mig ifrån droger.
Satt på mitt stamlokus och var utan pengar till öl och cigarretter. Jag mådde skit. Jag hade sån jävla ångest och tänkte (Jag var 22 år då) Nisse du har blivit fast för rökat (Tobak) och alkoholen, inte en grej till!

Jag satt fast där i min ångest och visste inte hur jag skulle vända mig. Jag blev erbjuden Hasch utav en tjej hemma hos hennes farsa i en fashionabel del av Göteborg (Han var advokat). Jag ville inte dela den med henne, då sade hon att jag fick gå! Jag gick! Jag ville inte bli fast för den också.

Hon hällde för en tre fyra år sedan brännbar vätska över sig och tände på i sin ensamhet. Hon dog där i lågorna.

Ni gör som ni själva vill men det är så självdestruktívt, att om ni på något sätt ändå gillar livet så låt bli!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14903 av flisan
Svar från flisan i ämnet vackra kropp
Hej!
Jag har aldrig provat droger förutom alkohol. Förstår att det ibland kan kännas som sista utvägen. Men jag tror att det bara leder till ännu mera skit. Försök att låta bli så länge det bara går. Det förstör ju hjärnan, ´mer än den redan är förstörd av sjukdomen.
Mer
18 år 11 månader sedan #14910 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet vackra kropp

Tumelisa skrev: Hej Interlude...
Blir det bättre av att ta narkotika? Jag känner mig så sugen på att prova men jag vet inte hur jag ska få tag på det... Jag vill fly, fly från allt... Alkohol kräks jag säkert av... Detta är säkert ett knepigt inlägg men jag vill bara fråga... Blir det lättare i psyket av det?


Ta narkotika..hmm..

Det första du måste göra är ju att ta reda på vad du tänker inta. "Narkotika" är inte en drog utan många, med olika verkningar.

Själv tycker jag hasch, kokain och morfin ger njutbara upplevelser. Men alla har samtidgt sitt pris. När kokinet börjat försvunnit är det som att må +10 och gå till -10 på ngn timme.. Det orkar man knappast om man i grunden mår dåligt, så man tar mer o mer o mer...för att bibehålla känslan av "kung", hålla sig på +10, det är allså oerhört effektivt och du kommer att må just som du vill troligen, men...men..men..räkna med att må sämre, mkt mkt sämre, när det går ut.

Haschet , du vet aldrig om själva ruset isf att kicka glädje eller lugn kickar ångest, för just dig, som aldrig provat och kanske verkar lite nervös och deppad just nu till läggningen är det rent farligt eftersom risken att drogen "slår fel" är stor. Interlude verkar få "nomal" funktion, "ro" under ruset, ngt ökad ångest efter. Men det kan allså bli extrem ångest av ruset, om det är det som finns i dig...

Sen talas det ju om amfetamin på medicinburk för mig...
Inte skoj efersom amfetamin inte är skoj, i mitt tycke, det är som at skruva på en turbo på befintlig motor, om vi då skulle säga att dina psykiska problem var ett trasigt lager...o där drar du på en turbo...
Fungerar det som det ska ska du ligga på en mild mani. Men sånt söker folk för...
Mer
18 år 11 månader sedan #14923 av LucyintheSky
Svar från LucyintheSky i ämnet vackra kropp
hasch o hasch, när det finns 80% fulhasch i sverige som innehåller allt från myggmedel, sand, gummi och annan skit bara för att dryga ut det borde man inte kalla det för hasch utan fulhasch.. det finns så många olika sorter och alla med olika egenskaper så du "behöver" nog gräs, helst sativa.. valet är ditt
Mer
18 år 11 månader sedan #14925 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet vackra kropp
Jag vet att det inte är bra med narkotika eller vad jag nu ska kalla det för. Min bror blandade amfetamin med alkohol och han blev ganska dålig. Jag vill inte bli dålig utan jag vill få en annan upplevelse än vad jag har nu. Jag vill fly men jag vill inte bli fast...