vackra kropp

Mer
18 år 11 månader sedan #14929 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vackra kropp
Akta dig för narkotika, Tumelisa, eftersom du har psykotiska besvär och har haft tvångsvård. Narkotika förvärrar oftast psykotiska besvär och kan dessutom skapa en massa sociala problem. De som har psykotisk sjukdom och missbruk får sämre vård, därför att ofta sakas den vård de skulle behöva egentligen. Jag har svårt att se några fördelar med narkotikaamvändning vid psykotisk sjukdom.
Mer
18 år 11 månader sedan #14939 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet vackra kropp

Tumelisa skrev: Jag vet att det inte är bra med narkotika eller vad jag nu ska kalla det för. Min bror blandade amfetamin med alkohol och han blev ganska dålig. Jag vill inte bli dålig utan jag vill få en annan upplevelse än vad jag har nu. Jag vill fly men jag vill inte bli fast...


O hur ska det gå till?

Om du gillar det så...hur ska du tänka för att inte bli fast?

Visst kan du prova att röka cannabis men var redo för att du dels tycker om det jättemkt, o dels att du inte alls gillar det, får ångestattack, blodtrycket åker hiss osv.
Sen kanske doktorn tror du är en knarkare osv...det får de inte tro, iofs, för dig gör det väl samtidgt mindre då du ju är sjuk och kanske "inte kan kontrollera" sånt, men gissa om det står "lagen om " ngt på ett papper snabbt då?

Så är det verkligen värt det? Ganska tveksamt va?
Mer
18 år 11 månader sedan #15175 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet vackra kropp
Hejsan...
Ja, ni har rätt... inte ska man stoppa i sig alkohol och narkotika men jag känner ändå att jag har en längtan att fly... Jag kommer nog inte ta annat än alkohol... Jag har läst det ni skrivit och jag har kommit på lite andra tankar...
Visst ser jag mig inte som att jag är sjuk och har psykotiska symtom men har jag det så vill jag ju inte att det blir sämre... det är nog som det är... tack... *snörvel*, jag har blivit förkyld...
  • atrofi
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35226 av atrofi
Svar från atrofi i ämnet vackra kropp

Interlude skrev: Nu har jag rökt för mycket hash....det kramar i benen det krampar jag hittar dinte min jävla låt....det brukar inte vaa såhär, då brukar jag inte tyckag att tanhgentbordet och bokstäverna flyger lr rärarre sagt rör på sig måste hämta min cola light......
jag röker för jag ill må dåligt, jag har inte haft psykotiska besvär sen i februari...det e bra men min bästa kompis sen 14 år har snakat skit om mig och svikit, berättat för alla att jag är osykiskt sjuk och hnat mig för det och mitt missbruk. jag e så dum mot min mamma som jag älskar av hela mitt liv.efter ett drygt halvår skärde jag mig igen.nu e det så fult, bolder e inte ens vackert längre inget man somnar till...det snurrar och jag undrar hur kunde ni?`jag älskade er jag älskade er och ni lämnar mig, varför pappa kan du inte prata med mig som om jag vorde din dpotter och inte ens tidning som ger respons...
jag röker o dricker för att glömma jag missbrukar tabletter ja kommer övervarför hade du så bra själjvförtroemde som sedan inte existerar längre du vill dig själv dåligt...du vill bli inatgen men vill ändå inte ingen mer ska få veta att använder tabletter alkohol å hash.inte nom skrattar år en istället för att hjäla....aldrig mer vill jag berätta når...mitt liv är inte erat längre, inte heller mitt utan djävulens...varför tod din min vackra kropp




Vännen, jag vet hur du har det, jag har haft det likadant, det du behöver inte lägga med hashet, det må låta sjukt, men det är sant.
Hashet har hjälpt mig i över 15år, jag har haft svåra problem med min ADHD och en rad besvär med min mage och tarmar, efter alla behandlingar jag har fått genomlida är det inte mycket som jag kan förtära utan att ligga och plågas av mina smärtor, jag har läkarbevis på att cannabis, hash är det enda som lindrar mina besvär, jag bor inte i Sverige längre, eftersom Sveriges narkotikapolitik gör mig till kriminell när jag endast är ute efter att sova, äta och fungera "normalt"...

Historien är mycket längre än så, men jag vill bara hälsa till dig och till alla här att hash har sina baksidor, men de är långt ifrån så många som det påståss, jag träffar folk varje dag som brukar cannabis, alla från läkare till advokater, du behöver inte känna skuld för att du brukar cannabis, det är det sista du behöver ha, ni andra som inte har annat än förbud i huvudet, ni borde skämmas, i andra länder är cannabis en erkänd medicin som visar bättre resultat än andra mediciner.

Det du måste göra är att inse att hash hjälper dig igenom problemet just nu, när du väl blir så pass nöjd med livet så kommer du att ta avstånd till hashet, det kan jag lova dig, du kommer att förstå att liver blir ibland mycket mer spännande utan hash i kroppen, men det är svårt att förstå nu, det vet jag, men vännen, du ska inte falla för trycket från alla och tro att du är en smutsig knarkare eller någon som är mindre värd än någon annan eftersom du söker dig till en erkänd medicin.

Du läsa en bra krönika på aftonbladet om cannabis som medicin:

www.aftonbladet.se/vss/debatt/st ... 68,00.html

Men det är mindre klokt att blanda alkohol, piller och cannabis, hade varit du så hade jag slutat med alkohol och piller.

Lycka till och du är välkommen med frågor, kom ihåg att upplysning väger mer än förbud och mörkläggning.