vackra kropp

Mer
19 år 3 dagar sedan #14115 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet vackra kropp
Vet inte om det fungerar, men kan tänka mig att det behövs nya aktiviteter föratt ersätta ett missbruk... kanske någon sport... jogging... träna på gym... något där du kan få en kroppsegen endorfin kick som gör dig glad...

Hur är det med hobbies, ägnar du dig åt nått, som målning, foto, skrivande, mm just nu? Kanske något sådant kan vara till hjälp?
Mer
19 år 3 dagar sedan #14135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vackra kropp
Det kan vara svårare att sluta på egen hand än med stöd av andra. Det är så med rökning t.ex. att fler lyckas sluta när de gör det i grupp. Du kanske skulle försöka hitta en grupp med liknande problem som dig och som också vill sluta. Det finns AA-grupper, men det kan också finnas för tabletter på en del orter. Du kan ju också fråga om vården har något samtalsstöd att erbjuda dig om du vill sluta.
Mer
19 år 2 dagar sedan #14175 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet vackra kropp
skaffa en sjudjäkla hobby (ridning, gå på konserter samla skivor, jag lovar dig det tar aldrig slut påband eller saker man kan lära sig inom ridning)

hitta nått att sprätta alla missbrukar pengarna på
och skaffa en vilja av stål.

bit livet i naglarna. och vägra släppa förän de släpper in dig.
för fan kämpa. Ska djävuken få ditt bästa?
han kan dra åt..tja..vart fan han vill.
bli ateist. och släng ut röda mattan ..just det släng brot den.
ingen messar around me dig om du inte tillåter det.
Mer
19 år 2 dagar sedan #14176 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet vackra kropp
ursäkta mig jag surfar på känslomässiga vågor (jo jag är hög på livet just nu)
Mer
19 år 2 dagar sedan #14177 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet vackra kropp
jo ser ni man kan vara helt djävla wired och outrageous utan droger (jag vet jag har prövat båda sorterna)
Mer
19 år 2 dagar sedan #14185 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet vackra kropp
Vad jag uppfattat så är du väldigt ung, jag tycker du ska slänga haschet på en gång, ingen vill må dåligt. Det kanske är en försvarsmekanism hos dig. Jag prövade hasch när jag var yngre, och direkt efter det ville jag aldrig pröva mer. Du är ung och tro det eller ej men du har hela livet framför dig. Jag vet att det känns jobbigt för dig just nu och att det kanske inte känns som att det finns något ljust men jag råder dig att söka hjälp hos psykolog eller liknande. Har du någon kontakt just nu? Har du fått någon behandling eller medicin?