Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 11 månader sedan #1057082 av Nissegossen
Nu ger jag fan i det, har förlorat för mycket för att sitta här och kunna känna mig nöjd. Nu det sista tog det priset för att det var ny text om det jag skrivit. Det känns lönlöst att lägga det på viska och två gånger i rad få det utraderat,åt helvete att skriva på viska nu. Fan i helvete! Gör något åt det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1057095 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Nu på morgonen fungerar Viska bättre. Viska blir kanske överbelastat, när vi är inne där många samtidigt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1057428 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Ingen kris har hänt ännu på ett par hundra år. Avvaktar till krisen kommer för den är osannolik.
Mer
5 år 11 månader sedan #1057480 av Nissegossen

Geta skrev: Nu på morgonen fungerar Viska bättre. Viska blir kanske överbelastat, när vi är inne där många samtidigt.


Tror det stavas pengar Geta! Har märkt att det nu fungerar på viska. Som sagt pengar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1057485 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nu ska jag börja preppa!

Admin1 skrev: Ingen kris har hänt ännu på ett par hundra år. Avvaktar till krisen kommer för den är osannolik.

Nä, så där kan man ju inte säga, att avvakta till krisen kommer. Det är ju det som är grejen att preppa. Att vara förberedd för krisen. När den kommer så kanske t.ex. vattnet o elen försvinner direkt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1057508 av Nissegossen

Admin1 skrev: Ingen kris har hänt ännu på ett par hundra år. Avvaktar till krisen kommer för den är osannolik.


Sista svälten i Sverige var på 1850-talet. Då fanns maten i Sverige, men folk svalt för att logistiken fungerade inte. I vår tid är det en vecka av leveranser som skulle gå ut till butiker, då är det rensade hyllor i butiken och har man ingen framförhållning själv måste man skaffa mat eller ha ett lager med mat. En vecka räcker så får du skaffa mat till dig barn anhöriga.

något som passar i fickan är en liten bok om ätliga växter i Sverige, har du inte boken står du utan mat själv och är det då kris och Sverige är avskärmat ligger man risigt till varenda en i Sverige. Min lärare i överlevnad sade, jag skulle åka in till stan och gräva upp tulpaner och annat planterat i rabatterna för få mat.

En investering i en liten bok med svenska ätliga växter är en investering som kan hålla en själv från svält

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum