Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1062857 av notwoodstock
Jag har just upplevt labbsegerns sötma, så jag håller visserligen med. Men som terapi var detta oslagbart!

Enkel värmelära i praktiken - värmemängd i kokkärl plus i vattnet räcker bra!
Last edit: 5 år 11 månader sedan by notwoodstock.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1063813 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: Beställde ytterligare en vattentank (10 liter) så sen kan jag ha cirka 50 liter vatten sammanlagd som vattenförvaring!


Jag kom på att jag har Clean Water Tank som man rengör vattentankar! Utgångsdatumet är runt år 2023. :dans
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1063881 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Jag funderar på att köpa vattenrenare. För jag har nu tagit reda på att man inte får ta med sig sin hund in i skyddsrum. Då betyder det att om det blir krig kommer jag inte kunna gömma mig där nere och då måste jag överleva ute. Förr eller senare kommer det rena vatten man har ta slut och då måste man hitta andra alternativ.
Mer
5 år 11 månader sedan #1063922 av notwoodstock
Man kan samla i presenning uppspänd i en kupa på balkongen.

Hur man renar bäst är ju frågan.

Köpte själv vattenreningstabletter, men det är möjligt att en sådan där campingpryl är bättre.
Mer
5 år 11 månader sedan #1063929 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Min sambo berätta att på gmu fick de en militär handbok och i den står det att man kan rena vatten med mossa och grus (eller han kanske sa sten). Att man använder det som filter men känns som vattnet ändå inte skulle bli tillräckligt rent. Men bra att veta i nödfall
Mer
5 år 11 månader sedan #1063934 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Jag tänker då inte uppleva något krig så då får det inte bli krig helt enkelt.