Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065082 av Nissegossen
Rengöra vatten Jod renar och här kan man med fördel Det kan ni skaffa på apotek, Där har jag hemma, Jodopax

Vi köpte det till vår hund I djur stall med befarad sjukdom i lagårdar där alla som tar sig in först få gå ned i en balja med Jodopax för att förhindra att som kan smitta får göra det både när de går in och går ut. Vi hade den för veterinären sade se till att det blir svagt tefärgat annars gör det ont och hunden vägrar fler gånger.

Jod är utmärkt att få desinficera vatten,men se upp med klorin. USAs arme under inbördes kriget i Korea på 50-talet. Det sägs att de drack vatten i ett dike. De blev senare för de soldaterna så att de fick problem i Lungorna, de blev förkalkade om jag har korrekt info

Sök själva på internet

Admin1 skrev: Kokar man vattnet i 30 min dödas bakterier. Vattenrening handlar om att döda bakterier oftast.

www.google.se/search?source=hp&ei=8dApW5...3i21k1.0.q8seWx0D62o

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065089 av notwoodstock
Här några sätt som kostar pengar, kolla vad ni behöver rena vattnet ifrån:

www.apotea.se/sok/?q=vattenrening
Mer
5 år 10 månader sedan #1065090 av Nissegossen
Koka vatten kan man ju göra, dock måste det vara i 20 minuter i kokande den tiden, det hjälper inte med uppkok utan 20 min. Tycker det är slöseri då det med att koka åtgår energi. I så fall kan man ju vara i naturen, inte hemma vid spisen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1082871 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: Beställde ytterligare en vattentank (10 liter) så sen kan jag ha cirka 50 liter vatten sammanlagd som vattenförvaring! Sen beställde jag i samma paket vindskydd som kan vara bra när man grillar ute med min BioLite Campingkök. Sist men inte minst så beställde jag en sådan här:




"Folding Spade Serrated från Gerber är en kompakt vikbar spade med en tandad egg för att hacka och såga av rötter.
Längd hopfälld: 235 mm
Bredd: 152.4 mm

Egenskaper för Folding Spade Serrated :
Redskap:
Spade
Hopfällbar:
Ja
Totallängd:
603.25 mm
Vikt:
1057 g".

Varför spade?

Jo, jag har tänkt gräva ner några hinkar med föda och vätska åt nord, syd, väst och öst hållet.


Nu först skickade dom paketet med spade och sånt! Har väntat i över 2 månader för dom hade inte sakerna i lager.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082872 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Senaste dagarna har det upptäckts colibakterier i kommunala vattnet i Lidköping. De har uppmanats att koka vattnet före förtäring.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082877 av Utomjordingen
Vatten handlar inte bara om att dricka vatten utan man måste ha vatten till annat också! Som att vara hygienist! Har jag typ vatten förvaring som är runt 50 liter så används ju vatten också till hygien!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.