Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 8 månader sedan #1083036 av notwoodstock
Och sedan är våtservetter samt det bakteriedödande gel ni köpte bara en del av vad man behöver.

Svarta plastsäckar att trä över toaletten är bra att köpa ett par förpackningar av.

Låda med vatten på balkongen fixade jag, får se hur det regnar. Presenning till var lite överarbetat.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083068 av Nissegossen
I ett skyddsrum är en låst dörr den skall vaktnästare Kvartersvärd låsa upp om vi råkat ut för fluyganfanfall eller bereddskapsalarm har ljudigt i det fallet lysna på radio för instruktioner vad larmet gäller. I fall de rkommenderar att skyddsrummen skall göras i ordning för krig. då får alla som har sitt föråd plocka ut allt och bära ut eventuellet forslas bort allternativ bränna det.
I skyddsrtummet finns en dörr som leder in till ett utrymme med bla branfdyxa kärl med lock avsett för toa samt inte minst filtret till friskluftsintaget sätt det i den luftpumpen där och kolla upp de ventilrer för frånluft som finns i skyddsrummet på där man vevar två och två då skall frånlufts ventilerna klappra det visar att det är högre tryck inne i sdkyddsrummet. Flitret är fungerande mot alla kända stridsgaser, men inte mot brandrök om ni släpper ut en spanare skall han kunna avgöra var det brtinner om ni måste evakuera kommer han inte tillbaka släpp intre ut en till. När faran över är blåst ä faran alltid som störst håll alla barn strikt i handen med stram tyglar där ute kanske finns en klocka eller en leksak se till att ingen rör något som man inte sett förut det kallas för fackspråk för OXA oexploderad ammunition ser ni något sådan ta det låt ingen röra det då det kan explodera märk ut platsen med en pinne och en bit tyg det kommer folk utifrån som desarmerar det. I ingången finns
ingången finns en sluss släpp inte in någon utifrån förrän luft inifrån skydds rummet fyllt ut slussen med filtrerad luft.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1083104 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Här förvarar vi cyklar i skyddsrummet. En äldre dam som nu har kommit till äldreboende hade tre sparkar i skyddsrummet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083141 av Nissegossen
Om larmet gäller göra i ordning skyddsrummen är allra första tecknet på att vi kan bli anfallna inom snar tid då har myndigheterna det på känn att det blir krig i vårt närområde om de länderna blir anfallna då kan vi också bli anfallna i det läget att ni ha saker kvar ifrån förrådet förvara det i lägenheten och djur är förbjudna i skyddsrum. sätt ut vatten och mat till djuret de får vara i lägenheten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1083142 av memphis
Svar från memphis i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Min lägenhet är ett skyddsrum.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083179 av notwoodstock
Förbered er för det vanliga först. Krig kan vänta!