Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 2 månader sedan #1130232 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Du kan köpa extra batteri till Surface Alex. Kostar 5-6 hundra.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130363 av Utomjordingen
Njae, jag har tänkt köpa en Surface Pro 6 nu i höst-vinter eftersom jag ska kunna skapa musik som förr och hålla på med videoredigeringsprogram och annat sånt. Min Surface Pro 3 är för klen.

Annars, går strömmen så har jag en batteridriven mobil Tv snart så jag kan se på Tv och lyssna på radion (Tv:n har även en radio) i alla fall.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130374 av Nissegossen
Är ingen TV fan precis men blev tipsad om ett program idag, vilket jag tror är denna, ni som kallar er preppers må se vad som händer i ett nedsläckt samhälle
www.svtplay.se/video/21083156/nedslackt-...pa-krisen?start=auto

Hur är det, har ni sett färdigt?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130414 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Har du sett det själv? Tråkig dokusåpa.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130416 av Nissegossen
Tråkigt jag är ju förberedd på allt de talar om där, den är pausad men mina intentioner är att se hela. Det moderna huset behöver ingen värmekälla, det såg jag på väggarnas tjocklek sådana hus kallas för täta hus och den kroppsvärme de har räcker för värmen, de bygger numera sådana hus, tror det var ute i Mölndal de har byggt sådana.

Vad folk i vanliga hus bör göra är för en människa producerar ca 100 watt och sova en familj kan trängas två vuxna två små barn kan samsas under soffbordet och först se till att bygga med textilier på golvet sedan dra över typ sängöverkast filtar som isolerar över och runt bordet sov där tillsammans det blir tillräckligt varmt.


Min utbildare i överlevnad han har utskurna bitar som passar hans fönster, fullt klart att han kan bo sitt eget hus, även utan fungerande värmepanna.

Partille tidning har intervjuat honom
www.partilletidning.se/2012/11/lennart-r-beredd-p-det-vrsta/

Har nu sett färdigt i ett läge det inte går att få tag i mat, skattar jag mig själv lycklig på det jag har i skafferi och kryddskåp har jag gott om stapelvaror vad gäller mat och nödmat, till och med pulver efterrätter, nötter har gett bort jordnötterna då jag blivit allergisk mot dem. Men jag kan förmedla till er att ransonera dem behovet är ca 20 st om dagen för ren överlevnad arbete kräver mer. Nötter över huvudlaget är fullgod kost, bli en samlar jägarfolk, fiske allt som går att äta får ni försöka få tag i.

Till speciellt för zoegas där änder samlas i en damm gå dit gå 10-20 meter ifrån klä av dig dyk under vattnet simma under vattnet och änder simmar i par dra ned båda i fötterna ta upp plocka dem eld grilla dem bonnes apetites. Kom ihåg en välsmakande måltid är mer än födan den gör gott för humöret. Släng nötter med skall rätt i elden kratsa ur dem och ät. Alla nötter i Sverige är ätliga att vi inte äter alla är för att alla smakar inte gott

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130429 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Svårt att få ut medicin vid strömavbrott.

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/apotek