Greta Thunberg full speech at UN Climate Change COP24 Conference

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124230 av Recard2016
Jo för veganer har så mycket o vinna genom att få alla att äta mindre kött o mejeriprodukter, köttindustrin har ju INGENTING o förlora på dyngan du sprider. Men du tar konsekvent ställning för de rika o mäktiga så inga nyheter där, trots att du själv troligtvis e relativt fattig.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124237 av Cosmos

Recard2016 skrev: Jo för veganer har så mycket o vinna genom att få alla att äta mindre kött o mejeriprodukter, köttindustrin har ju INGENTING o förlora på dyngan du sprider. Men du tar konsekvent ställning för de rika o mäktiga så inga nyheter där, trots att du själv troligtvis e relativt fattig.


Jag har verkligen inte mycket pengar men är bara klarsynt. Regering och riksdag är de beslutande organ vi har att klaga på, inte de rika och mäktiga som du uttrycker dig. Vår värld består till hög grad av fattiga människor med korrupta ledare. Vi tror vi lever i det bästa av världar men det är våra ledare som väljer dem som i hög grad tycker som dem. Tjänster och gentjänster. Svågerpolitik. Plus en farlig samling av outbildat boskap som blir lätta att styra.

Och jag vidhåller: veganer och alla dess medlöpare kan inget annat än att sabba folks psyken och magsmältningsapparat.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124240 av memphis
En del säger att fiskar vill bli ätna. Undrar om det är nåt bibliskt påstående.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124241 av Geta
Jag tror inte att det går att förändra samhället för mycket utan att det får konsekvenser som vi inte förstår.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124244 av Amandara
Är det billigast att vara vegetarian än att äta kött i kosten?
Mer
5 år 3 månader sedan #1124246 av Geta
Jag gick ett par vegetariska kurser på 1980-talet. Läraren sa att man kan bli lika tjock av vegetarisk kost som av annan kost om man lagar gratänger och har mycket ost och liknande i maten.