Greta Thunberg full speech at UN Climate Change COP24 Conference

Mer
5 år 3 månader sedan #1124186 av Cosmos

Recard2016 skrev: Dags att ta av dig foliehatten Cosmos.


Stor humor från någon som saknar det.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124191 av Geta
Bönder kan börja odla linser och bönor i stället som också innehåller protein.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124199 av memphis
I Norrland går det inte att odla lika mycket grödor. Därför är boskap viktigt här uppe. Gräs går ju alltid att odla. Till exempel kan vi inte skörda lika många gånger per säsong heller.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124203 av Cosmos
Inte för att jag förstår hur, men det finns bönder som producerar halm och säljer det. Men det borde ju också vara en utdöende marknad om det inte finns några djur som använder halm (ute på djupt vatten nu!!).

Hur mycket kött jag äter? S k rött kött äter jag i form av köttfärs, kanske i genomsnitt en eller två dagar i veckan men det varierar. Fläsk, ungefär lika mycket. Kyckling två ggr i veckan. Fisk en dag i veckan. Så jag är inte speciellt syndig till några klimatförändringar.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124206 av Geta
När man kritiserar vegetarianer och veganer påminner man om att det behövs gödsel från djur för att odla grönsaker.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124227 av Cosmos
Och vi behöver animaliskt protein för att hjärnan ska kunna arbeta ordentligt. Såg en studie för längesedan som visade att barn till vegetarianer hade lägre IQ än köttätande föräldrar. Sådant håller forskare tyst om idag. De är bara köpta för att framföra sitt klimathaussade budskap. Att som vegan få ännu dummare barn är kanske en viss rik de får ta. Synd för oss andra bara.