Greta Thunberg full speech at UN Climate Change COP24 Conference

Mer
5 år 3 månader sedan #1124247 av memphis
Vegansk kost är nog svårt att bli fet på.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124248 av Geta
Föräldrar som har givit sitt barn vegansk kost har blivit anmälda, då barnet inte ökade i vikt eller växte.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124249 av memphis
En del ger sina hundar vegansk kost. Där går gränsen för misshandel enligt mig. En hund ska äta kött åtminstone till viss del.

Vill man ha vegansk kost till sitt husdjur ska man välja nåt annat djur än hund. T ex en papegoja. Parakit. Höns.

Greta är tydligen 16 år. Hon ser ut att vara 11.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124259 av charlie2
håller med hon ser ut att vara ca 10 år ju.:o :tänk
Mer
5 år 3 månader sedan #1124263 av Recard2016
Man kan vara en ohälsosam vegan precis som de flesta köttätare e ohälsosamma. Finns dock en massa nutritionister o läkare (o kroppsbyggare) som är veganer på nätet som visar att det är överlägset mer hälsosamt o va vegan än o äta kött. Finns hur många studier som helst på de. Health Canada (Kanada's hälsoorgan, typ livsmedelsverket här) släppte nyligen en ny rapport som rekommenderade att man inte äter kött, o äter mycket grönsaker, bönor, sallad o frukt istället.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124265 av Cosmos
Tror också att det går att bli fet på vilken kost som helst. Allt handlar till syvende och sist om hur mycket man äter och hur mycket man rör sig. Input och output. Quoarn (hur stavas det?) är ju ett köttfritt alternativ och istället för animaliskt protein finns sojaprotein och annat. Själv tycker jag inte quoarn smakar något alls, men det är ju jag. Och om det är dyrt med kött så är det ännu dyrare med quoarn. Där rök alltså argumentet att vegankost är billigt. Grönsaker är också svindyra. Själv brukar jag köpa frysta grönsaker som brukar pigga upp sig i kastrullen. Spenat är gott, broccoli likaså, ärtor, majs och blomkål också. Spenat är oerhört gott till panerad fisk och falukorv så jag antar att jag är lite vegan själv.