Greta Thunberg full speech at UN Climate Change COP24 Conference

Mer
5 år 3 månader sedan #1124267 av memphis
Jag är lite halv-vegan för att det är vad youtube sammanfattningsvis rekommenderar mot autoimmuna sjukdomar. Sjukdomar som västerlandets medicin säger: vi kan inte göra nåt, kan botas genom dieten. Och det är en diet utan mejeriprodukter och låg gluten, helst också utan kött. Det gäller sjukdomar som är autoimmuna.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124268 av Recard2016
Jo ska man köpa färdigprodukter (typ quorn) e de dyrt, inte heller mycket nyttigare. Men bönor, linser t.ex. e billigt, tofu rätt billigt me, även tempeh. Sen får man ju sätta de mot varandra, vad e dyrast att köpa grönsaker o frukt eller att få diabetes så småningom? Broccoli som du nämner e nog en av de nyttigaste livsmedlen o dessutom billigt, även bönor, linser, kikärtor o annat e billigt.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124269 av Cosmos

memphis skrev: Vill man ha vegansk kost till sitt husdjur ska man välja nåt annat djur än hund. T ex en papegoja. Parakit. Höns.


Det är ännu värre med de veganister som ger vegan till sina katter, det är misshandel. Där ser man vad dessa människor har sitt hjärta någonstans.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124271 av Recard2016
Katter måste ha tiamin i köttet, därför kan de aldrig va veganer. Min kompis hundar i Kanada var veganer dock, de hade inga problem eller sjukdomar, mer än att den ena fes som fan hela tiden. De har små barn nu, men de uppfostrar inte dom till veganer utan säger de får välja själva när de e stora nog.

Finns många videor som denna, han är nutritionist o kroppsbyggare och vegan och här handlar de veganmat billigt på Lidl.

Last edit: 5 år 3 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124272 av memphis
De borde låta hundarna också välja då. Gasbildning kan vara smärtsamt det är ett symptom på IBS som hundar kan få av felaktig kost. De borde skaffa sig en fågel i stället!!!
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124274 av Recard2016
Min hund fiser me rätt ofta, han får specialfoder från granngården me kött.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Recard2016.