Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?

Mer
4 år 3 månader sedan #1223188 av krokus
Håller med Vittrad! Vet inte om svettlukt försvinner av att hänga kläderna ute i vinden? Tvätta är nog att föredra.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1223289 av memphis
Jag brukar ha samma jeans i några dagar, för jag gillar inte direkt att tvätta, och jag vill inte slita på kläderna i onödan. En stickad tröja har jag också i några dagar. Sen så har de nya tvättmaskinerna ett handtvätt program som jag kör tröjorna i. Jeans tvättar jag i 40° så att eventuell elastan inte blir förstörd. Det jag hatar mest med att tvätta är att stryka blusar och skjortor. Därför har jag beställt en Steamer. Det verkar mycket smidigare än att stryka. STEAMERN fick jag gratis om jag köpte en kort prenumeration på (skit) tidningen iform. Den har inte kommit ännu.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223316 av wasp
Tvättade tre 7kg maskiner i söndags. Städade i måndags och imorgon dags för städning igen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223336 av Geta
Inte är det väl meningen att man ska byta jeans och tröjor varenda dag?
Mer
4 år 3 månader sedan #1223338 av memphis
Det är många som har kläderna bara en dag. Särskilt barnfamiljer är slösiga och byter kläder på ungarna i onödan. Jag förstår om man blivit svettig att man vill byta kläderna närmast kroppen varje dag, men jag svettas inte så lätt utan kan ha kläder i flera dagar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223339 av Geta
Det är klart att förskolepersonalen kan klaga om barnen inte har rena kläder.