Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230144 av Amandara
PW,

Det finns inte en chans i världen att jag skulle ha råd att ha barn. Det klarar knappt ens de som jobbar och är ensamstående. Om jag hade haft barn hade jag räknat med att vara ensam....var finns en pappa som ställer upp så mycket som det hade behövts? De är guldklimpar. Och inte några man springer på sådär i förbifarten. I blå Afrika sätts barn till världen utan att de har råd. Det tycker jag är oansvarigt och ett svek mot barnen. Barn ska få kunna ha det drägligt bra. De ska ha en chans. Inte svälta ihjäl.

Jag har varit gravid. Och gjort abort. Varken jag eller pappan var mogna och redo för ett barn. Vi var unga och våra nätverk var inte heller redo för barn. Jag mådde dåligt och hade inte klarat av att bara en bra mamma för ett barn. Jag behövde växa till mig. När jag växt till mig för barn blev jag akut sjuk i tio år. Sen blev det försent. Ett barn hade inte haft det bra hos mig när jag var sjuk. Jag hade fått lämna bort barnet. Och det hade jag inte viljat. Lämna mitt sårbara hjärta till främlingar händer.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1230152 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?
att begå abort är som att begå självmord. ha inget att göra med kvinnornas självmord, ska Herren sagt genom en samtida profet när Han pratade om mörderskorna
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230156 av Amandara
Det är lagligt i vårt land att göra abort och i många andra länder. Tänk om du var pappa till mitt barn PW - jag hade gjort abort direkt. Sätta den draksådden till världen nej tack.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230157 av Geta
Det undrar jag också- varför man skaffar en massa barn som man inte har råd med.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230162 av Nissegossen
Nu lugn och fin gammal men hör röster men motstår impulserna de kommer med, jag skulle kunna ta hand om ett barn tillsammans med modern till barnet men min ålder gör mig till morfar eller farfar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1230169 av IngeF

Geta skrev: Tror att en schizofren person är för upptagen med sig själv och sin sjukdom för att vara en bra förälder. Därför klarar en schizofren person sällan ett jobb heller.

Schizofreni i seg selv har jo også en sterk arvelig komponent, så det at schizofrene avler barn er nok ingen god ting.