Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan #1229881 av mrsearlgray
så som jag mår nu skulle jag nog klara av ett barn, men får kanske gå och lägga mig lite tidigare för att få tillräckligt med sömn, men nu har jag ju en VÄLDIGT stöttande sambo och han förstår att han kommer få hjälpa till mycket.
men det blir inga barn än, vill jobba och få en bättre ekonomi först :)
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229884 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?
det är bra att komma ihåg att vara inblandad i ett barns uppväxt innebär att man är medskyldig till om det går år åt helvete åt den personen. och i synnerhet lär det gälla barnets föräldrar, som fått det heliga uppdraget från Herren att uppfostra dem i gudomlig fruktan och inte så att de växer upp till perfekta avbilder av Djävulen.

Jesus Kristus sade ju t-ex att det vore bättre att aldrig ha blivit född, samt att ha fått en kvarnsten kopplad till ens hals och bli neddränkt i havets djup, än att förleda en av de minsta som tror på Honom! Jesus Kristus är Gud!

och när det gäller TS fråga så säger jag: "med Gud så är allt möjligt" och det sade Jesus Kristus som vi kan läsa om i den heliga bibeln
Mer
4 år 2 månader sedan #1229885 av Drummer
Vill ha flickvän och bo särbo, men inga barn!
Mer
4 år 2 månader sedan #1229886 av Geta
Nyligen uppmärksammades det att en deprimerad mamma hade mördat sitt fyraåriga barn. Likadant hade en treåring dött sedan föräldrarna med missbruk tvingat till sig vårdnaden med hjälp av advokat.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229888 av Vittrad
Nej, fy fan. Har aldrig velat ha en unge, kommer aldrig att vilja ha heller. Högljudda, gapiga, krävande små bajsmaskiner.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229889 av Melody

mrsearlgray skrev: så som jag mår nu skulle jag nog klara av ett barn, men får kanske gå och lägga mig lite tidigare för att få tillräckligt med sömn, men nu har jag ju en VÄLDIGT stöttande sambo och han förstår att han kommer få hjälpa till mycket.
men det blir inga barn än, vill jobba och få en bättre ekonomi först :)


Vad bra att du känner så! Barn är kul, men jag personligen är lite skraj att behöva hjälp med framför allt utelivet, ta med barnet på olika saker i lokaltrafik osv. Behöver må bättre o klara de delarna. Annars hade jag i en perfekt värld velat ha barn.
Du tänker helt rätt ang jobb först, hoppas allt går fint :)