Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230172 av Nissegossen
Har däremot vad gäller pengar knappt ett rött öre

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1230174 av Geta
Konstigt nog kommer det nya schizofreniutbrott, trots att det är väldigt få med schizofreni som får barn.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230177 av IngeF

Amandara skrev: Det finns inte en chans i världen att jag skulle ha råd att ha barn. Det klarar knappt ens de som jobbar och är ensamstående. Om jag hade haft barn hade jag räknat med att vara ensam....var finns en pappa som ställer upp så mycket som det hade behövts? De är guldklimpar. Och inte några man springer på sådär i förbifarten. I blå Afrika sätts barn till världen utan att de har råd. Det tycker jag är oansvarigt och ett svek mot barnen. Barn ska få kunna ha det drägligt bra. De ska ha en chans. Inte svälta ihjäl.

Du kan si at det er uansvarlig å avle så mange barn i den fattige del av verden, men der må man regne med (eller måtte i allefall inntil nylig) at ikke alle klarer seg utover de første leveårene. Dessuten er barn i disse landene fortsatt arbeidskraft, og der finnes heller ingen velferdsstat til å ta hånd om de eldre eller de yngste barna. Under slike forhold er høye fødselstall ganske logisk.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230178 av Nissegossen

IngeF skrev: Schizofreni i seg selv har jo også en sterk arvelig komponent, så det at schizofrene avler barn er nok ingen god ting.

Efter att jag blev sjuk skyddat mig av vana ligger kondomer i innerfickan på jackan trots att jag inte kan få till det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230179 av Clean
Geta så det är bara dom välställda som får skaffa barn? Är du säker på att du inte var en nazist i ditt förra liv?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230181 av Geta
Den som sa det, han var det.