Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230213 av Clean
Förlåt Geta jag var för hård. Men jag tycker alla som behandlar barn eller sina barn på ett bra sätt oavsett fattig eller rik får skaffa barn. Men ja åtta barn kan tyckas väl mycket. Men var det inte så förr i Sverige att folk skaffade fler barn än vad folk gör idag?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230214 av Amandara
Min ståndpunkt är min personliga hållning. Jag skulle lida järnet om barnen dog eller för illa.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230224 av IngeF

Geta skrev: Nej, det är inte klimatsmart att skaffa 8 barn.

Sverige løser jo det elegant gjennom å importere befolkningsoverskudd fra andre deler av verden. Ville man hatt en eldrebølge i Vesten uten kvinners selvrealisering i fulltidsarbeid fra 1960-tallet og framover? Personlig tviler jeg på det.

Geta skrev: Konstigt nog kommer

det nya schizofreniutbrott, trots att det är väldigt få med schizofreni som får barn.

Arvegangen er langt fra avklart, men om det var så at hypotesen om at urbant levesett er en stor risikofaktor stemmer, så skulle man vel strengt talt sett en kraftig prosentuell økning? Det har man jo ikke. At det periodevis var høy insidens av schizofreni i Sovjetunionen har nok andre forklaringer enn rent medisinske.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230241 av Geta
Problemet med att importera folk till Sverige för att klara äldreboomen är att många av de importerade inte klarar skolan, för de är ofta analfabeter, när de kommer.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230245 av IngeF

Geta skrev: Problemet med att importera folk till Sverige för att klara äldreboomen är att många av de importerade inte klarar skolan, för de är ofta analfabeter, när de kommer.

Joda, men det kunne i høy grad vært løst gjennom å basere seg på kvoteflyktninger. I stedet har man åpnet for alle.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230247 av Geta
Sverige ska inte brain draina andra länder.