Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230446 av wasp
Jobbigaste med att ha hund är valp och unghundstiden. Som vuxen hund när man tränat den sitta och gå fot (med hjälp av en massa dalt och hundgodis) går det lättare.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230450 av memphis
Absolut håller med dig där Wasp att det var riktigt jobbigt att ha valp. Jag höll på att få ett sammanbrott, särskilt som min valp kissade väldigt mycket, och bajsade med, inomhus i lång tid. Jag hade henne i en spjälsäng bredvid sängen om nätterna, och hon bet I sönder många dynor. Jag fick gå upp flera gånger per natt och bära ut henne att kissa. Men sen efter ca 10 månader blev hon rumsren, då hade jag nästan gett upp. Annars var hon väl ganska bra valp, jag bodde ju enskilt så hon lärde sig gå promenad även utan koppel och var en naturbegåvning på att komma när jag ropade. Nu är hon snart 4 år och är en väldigt fin och lydig hund. Aldrig några problem med henne, hon är otroligt glad och positiv. Men valptiden vill jag inte ha tillbaka! Jag var helt slut!
Mer
4 år 2 månader sedan #1230490 av Miika

Amandara skrev: Schizofrenigener sprids med friska syskon.

Ja det stämmer, var ska man dra gränsen? Att friska syskon skaffar barn, är det fel också?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230492 av Geta
Vad som är schizofrenigener är vetenskapen inte så säker på. Trots många blodprov från schizofrena.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230630 av IngeF
Enkeltgener har man foreløpig ikke klart å isolere, men sterk arvelighet har man påvist, selv om det ikke er ren heretabilitet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230685 av krokus

wasp skrev: Jobbigaste med att ha hund är valp och unghundstiden. Som vuxen hund när man tränat den sitta och gå fot (med hjälp av en massa dalt och hundgodis) går det lättare.

Mm, ok då. Valpar må vara hur söta som helst, men inte kul när de kissar och bajsar inomhus!