Ett liv bortkastat

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1239353 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ett liv bortkastat
Jag har så här i efterhand ånger att jag aldrig gjorde något av min höga intelligens. Men jag antar att vi med förtidspension har det rätt så bra. Vi kan ta dan som den kommer och har minimalt med måsten.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239354 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ett liv bortkastat
Intelligenta människor skryter aldrig om sin intelligens, Fantasio :)
Mer
4 år 1 månad sedan #1239366 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Ett liv bortkastat
Någon sa att det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239408 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett liv bortkastat

Maxjohan1983 skrev: Man kan ändå göra saker för andra även fast du inte jobbar eller är känd och framgångsrik. Det sätter då jag värde på. Att göra saker för andra istället för den egna gloria, glänsa och berömmelse. Till exempel har jag planer på att ge bort mina böcker till bibliotek utan att de behöver betala mig. Typ alla som är snorrika ger ju bort massa pengar till välgörenhet.



Jag läste böckerna av Tolkien lånade på Stadsbiblioteket här i stan. Dock fattades Silmarillion, den var nyutkommen, så jag köpte den, när jag läst den fick biblioteket den av mig. Hon som tog emot den, vill du ha ett papper i den om att det är en gåva från dig? Nej var min kommentar. Jag får ta tillfället i akt och säga om någon vill ha tag på en bok ni vill läsa och saknar den och inte kan få tag i den? Jag säger att i grovsoprummet finns inte bara trasiga saker där finns kläder skor ishockeyrör samt böcker i bokhyllor uppställda mot väggarna om ni saknar en bok skall jag se om den finns där. Jag själv har ingen behållning av böcker längre men när jag växte upp slukade jag alla böcker utom de jag var tvungen att läsa i skolan, snacka om att vara trött på skolan, ett visst fog för det då jag ofta sträckläste böcker på nätterna och somnade sent

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1239459 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett liv bortkastat

Clean skrev: True true wisecracker!

Evigheten varer alt for lenge.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239526 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ett liv bortkastat
Hur högt medelbetyg hade du på gymnasiet, Fantasio?