Ett liv bortkastat

Mer
4 år 1 månad sedan #1239168 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett liv bortkastat

Geta skrev: Den här sjukdomen är grym. Ingen utbildning i världen hjälper mot den.

Jeg visste jo det, men gjorde det likevel. På vei hjem fra Uppsala da jeg flyttet hjem tenkte jeg at nå er det over. Skulle ønske behandlerne var ærligere i starten etter at jeg fikk diagnosen.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239170 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Ett liv bortkastat
Man kan ändå göra saker för andra även fast du inte jobbar eller är känd och framgångsrik. Det sätter då jag värde på. Att göra saker för andra istället för den egna gloria, glänsa och berömmelse. Till exempel har jag planer på att ge bort mina böcker till bibliotek utan att de behöver betala mig. Typ alla som är snorrika ger ju bort massa pengar till välgörenhet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239189 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett liv bortkastat
Problemet er at jeg ikke er i stand til hjelpe noen andre. Gjør så godt jeg kan for min demente mor, men det er ikke godt nok, og hun vil gradvis bli verre. Det er helt sikkert.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239198 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Ett liv bortkastat
Jag har assimilerats av vårdapparaten, så jag har inte ångest.

Visserligen så känns det tråkigt att först skaffa sig utbildning, och sedan går allt åt pipan.

Men jag blev ju troende, för tusan. Räddad till evigt liv!

Om jag äter min spenat...

Nej:

“När Jesus hörde detta, sade han till dem: »Det är icke de friska som behöva läkare, utan de sjuka. Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan för att kalla syndare.»”
‭‭Markus‬ ‭2:17‬ (1917 års Bibel)

Men, säger den moderna människan, är jag en syndare?

Ja, för den förste Adam kan man försöka hitta i sitt liv.

Om du har brutit mot buden som Jesus undervisade om, så behöver du Gud och Jesus!

Utmärkt, då är trasslet vi har, att orka bära korset eller vad det nu är, detta lidande.

Men människovärdet är enligt Guds syn att se på det. Inte denna slit-och-släng-generations syn.

Men då gäller det att finns vatten i öknen osv.?!

Läs Bibeln!

Och tack för snäll släktsyn! Jag skäms över att jag inte lyckas få min släkt mer intresserad - jag jobbar där mot diagnosen.

Men människovärdet är som Gud ser det!

Läkarna har också etiska principer - Googla på människovärdesprincipen.

Men strunt i dom - 5 min har kanske vårdapparaten råd med. Gå till sjukhuskyrkan i stället!
Mer
4 år 1 månad sedan #1239205 av Clean
Svar från Clean i ämnet Ett liv bortkastat
Jag hoppas det ordnar sig Fantasio och att du hittar en mening med livet. Det finns mer än du tror som tycker att deras liv har varit bortkastat och dom är inte ens schizofrena eller psykisk sjuka. Kanske föga tröst men du är inte ensam. Vi är många som sitter i samma båt oavsett sjukdom. Men för oss schizofrena blir det bara lite starkare. Det är så som det är.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239241 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ett liv bortkastat
Andra får cancer.