Ett liv bortkastat

Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1241186 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett liv bortkastat
Uavhengig av hvilken type utdanning man har, er i alle tallene fra Norge klare på at schizofrene uten utdanning har tettere tilknytning til arbeidslivet enn dem med utdanning. For dem med CP er det klart omvendt. Man kan alltids hevde at akademiske utdanninger ikke er direkte samfunnsnyttige, men samtlige av dem på mine kull kom ut i relevant fulltidsjobb ganske fort. I dagens Korona situasjon får ansatte på matbutikkene mye skryt, men jeg skal vedde på at når ting blir normale igjen, vil automatiseringen av kassene o.s.v skyte fart som aldri før.

Amandara skrev: Andra får cancer.

De aller fleste får kreft, bare de lever lenge nok.

memphis skrev: Ja man kan ju se det från den ljusa sidan. Hur många skulle inte vilja ha pengar på kontot varje månad, utan att behöva jobba? Men de tänker ju inte på att man måste vara sjuk för att stå ut med det. De flesta mår nog bättre av att ha ett arbete. Men jag tycker det är jätteskönt att slippa stressen i ekorrhjulet. Sen kan man ju ha hund också när man inte jobbar. Jag tänker positivt i stället för negativt om jag kan.

Folk som har hatt hjemmekontor i 2 uker, begynner allerede å bli rastløse og brakkesyke.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265941 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ett liv bortkastat
Om jag bara hade haft ett inre driv, då hade jag kunnat komma någonstans. Medelmåttor har intressanta yrken, jag har inget yrke alls. Jag får oro i kroppen av att tänka på detta.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265943 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett liv bortkastat
Att drabbas av schizofreni är något så vedervärdigt att man kan inte anklaga sig för att inte ha åstadkommit ett lyckat liv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265944 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ett liv bortkastat
Det är skrämmande hur hårt sjukdomen slår.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265945 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett liv bortkastat
Schizofreni räknas som en av de värsta folksjukdomarna.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265959 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ett liv bortkastat

Geta skrev: Schizofreni räknas som en av de värsta folksjukdomarna.


Ja, nog är det så!