Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

Mer
3 år 11 månader sedan #1256172 av Nissegossen
Hade en handledare, nämner henne inte vid namn hon gick på klubbar som var för alla HBTQ människor, hon sade du har hört att män känner sig försmådda, en del säger att det är det värsta, det säger jag kvinnor är de värsta. Hon sade också att en bög tittar inte ens på mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1256183 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Vad menar du med försmådda? Aldrig knappt hört det förut
Mer
3 år 11 månader sedan #1256211 av Richard
Kvinnliga seriemördare är sällsynt, känner nog inte till någon modern, men har läst om t.ex. Elizabeth Bathory;
sv.wikipedia.org/wiki/Elisabet_B%C3%A1thory

Män mördar oftast med våldsamma metoder, inte sällan med vapen. När kvinnor mördar är det ofta med gift. Typ arsenik eller extrakt av växtgifter.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256220 av Geta
Men förekommer det inte änkor som lyckats ta kål på flera gubbar i rad.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256232 av Maxjohan1983
Denna boken har jag som Amazon Kindle:
Hell's Princess: The Mystery of Belle Gunness, Butcher of Men [Kindle in Motion] Kindle Edition

Har bara läst 10 sidor av den.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 11 månader sedan #1256234 av memphis
När jag var 13 år var vi på familjesemester i Cornwall. Jag skulle gå och fiska en kväll, och gick längs landsvägen, då stannade plötsligt en bil som kom åkande bakom mig. Det satt en kvinna i bilen bredvid mannen som körde. Hon frågade "do you want a lift?". Jag sa nej, och gick vidare, och de körde vidare.

Sen, många år senare läste jag i en tidning om ett otäckt par i England som rövade bort unga flickor och låste in dem i sin källare. Kvinnan på bilderna var väldigt lik den kvinna som frågade mig om jag ville ha lift! Hon hade så tjocka fula glasögon. Det var därför jag tyckte mig känna igen henne!!!