Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

Mer
3 år 11 månader sedan #1256268 av Geta
Mamman hade gett både LIlla Hjärtat och hennes yngre syskon narkotika.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1256273 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Tack Richard! Det är fruktansvärt. Jag blir tårögd vilket jag aldrig blir. Föräldrarna måste va riktigt sjuka. Lås in mamman för livet tycker jag också utan nåd. Jag förstår inte hur hon kan ge sig på ett barn som är då i detta fall hennes eget. Det är riktiga sjukheter på riktigt. Detta får mig att minnas bobbi som barnet som blev torterad ihjäl av sina föräldrar. Dom torterade hans könsorgan bland annat. Bobbi har ett speciell plats i mitt hjärta.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Fallet_Bobby

Mamman som dödade lilla hjärtat borde steriliseras så hon inte kan få fler barn innan hon kommer ut. Hon får säkert bara tio år som högst och inte livstid. Så skrämmande är lagar kring barnens rättigheter! Oavsett borde hon steriliseras.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256284 av Cosmos

krokus skrev:

Geta skrev: Det är lika vanligt med kvinnor som hatar män.


Kvinnohat = mord, misshandel, våldtäkt, emotionell och psykisk misshandel/utpressning m.m.

Manshat = ett sårat ego.

Vad är värst?

Ja, det finns kvinnor som mördar män. Men Geta, vad är vanligast? Jo, att män mördar kvinnor.

Ja, det finns kvinnor som tänder på prostitution, men majoriteten gör inte det. De flesta kommer från fattiga länder och ser ingen annan möjlighet till att få pengar.

Jag kan hålla på i all evighet om varför kvinnohat är värre än manshat.


Det är inte sant. Män som mördar andra män är det allra vanligaste.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256295 av Cosmos
Det finns alltid ett alternativ till att bli prostituerad. Plantera skog, bärplockning, plocka skräp från gårdar och trottoarer är alternativ som inte kräver någon kunskap, språk eller erfarenhet. Men det är inte där pengarna ligger. Även om prostitution är fruktansvärt förnedrande för någon finns det alltid pengar i det.

Återigen; det är många män som jobbar som prostituerade och då ligger de i huvudsak med andra män. Män vill alltid tänja gränser och få göra som de vill med andra människor och betala för det.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256314 av krokus

Jocke skrev: Kvinnohat och manshat är minst lika avskyvärda gebit båda två! Men diskussionen om kvinnan triggar igång mordlustar hos mannen, lämnar jag över till ngn annan! Någonstans måste det gå upp ett ljus att även kvinnor kan såra män, men det gäller att tänka positivt för mannen att avstå från våld. Men det verkar som män är mer sjuka än kvinnor, kan det verkligen stämma?

Så Jocke... Om du fick välja mellan två alternativ:

1. Bli sårad/ledsen för att en kvinna är verbalt dum mot dig
2. Bli mördad för att en man tycker att du är en slampa

Så tycker du att det spelar ingen roll, båda är lika illa. :va? :va? :va?

Cosmos,
Av de TVÅ scenarion som jag skrev om, är det vanligare att män mördar kvinnor, än att kvinnor mördar män. Men ja, om man ser till ALLA mord är det såklart vanligast att män mödrar män.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256315 av Geta
Verbalt våld kan leda till självmord.