Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

Mer
3 år 11 månader sedan #1256246 av memphis
Hahaha Geta! Men hjärtinfarkt är nog att beteckna som en naturlig död!
Mer
3 år 11 månader sedan #1256247 av Geta
Det kan gå under radarn.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256251 av memphis
Jo så är det nog. Om man ger nån digitalis så kan hjärtat stanna. Sådant kanske inte upptäcktes förr.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1256252 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

Jocke skrev: Jag känner att någonstans så är samhället snett, om det pågår en tråd om huruvida man ska kallas om man mördar ngn? Mord kan man aldrig skämta bort, gjorde en undersökning häromdagen kring detta, i Usa är det högst två kvinnor som har varit det ni nyss kallade "lustmördare"!

Mord kan man aldrig någonsin bejaka oavsett om det är en man eller kvinna, ta fallet med kvinnan som det nu pågår en rättegång om, mördade kanske sitt barn? En otrolig tragedi bara det, men ska bli intressant att se vad straffet kan bli? Dottern hette visst Amanda?

Kvinnohat och manshat är minst lika avskyvärda gebit båda två! Men diskussionen om kvinnan triggar igång mordlustar hos mannen, lämnar jag över till ngn annan! Någonstans måste det gå upp ett ljus att även kvinnor kan såra män, men det gäller att tänka positivt för mannen att avstå från våld. Men det verkar som män är mer sjuka än kvinnor, kan det verkligen stämma?

Vad feminism anbelangar, så verkar det vara matriarkat som är huvudmålet, för min del är det jämlikhet som gäller, men betoning på att män och kvinnor har olika villkor i livet. Ni blir tidigt uppfostrade till att vårda och sköta om andra, och ni mognar fortare! Men vad är värst, en galen kvinna eller en galen man?
Båda två ska likabehandlas med betoning på att bli någorlunda friska och leva att någorlunda normalt fängelseliv, för vissa kan aldrig släppas ut igen.


Jag vet inte måste det vara så himla drastiskt att vissa ska aldrig släppas ut?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1256255 av Jocke
Rent mänskligt så ska en kvinna behandlas för rättvisans skull på samma villkor som en man. Men män har också en ordsvada, men det är mera på en snabb utbrott och sedan så ska det vara glömt när eftertänksamheten griper in. Men kvinnor vill traggla vissa saker på ett mer allvarligt plan, inte alla men vissa gör så. Ni vill gärna retas, men män retas också! Vilken av dem två är värst kan nog ingen svara på. För vi tänker olika tyvärr. Vet inte om ni håller med om det.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1256256 av memphis
Hon som mördade sin egen dotter nu, och lindade in henne och la henne under sängen, hon är en riktigt otäck typ. De offentliggjorde meddelanden hon skrivit på nyheterna. Hon verkar vara en sadist.