Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1256236 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Elizabeth Bathory har jag hört talas om. Manliga mördare har jag ingen sympati för. Däremot kvinnliga mördare kan jag ha ibland sympatier för. Som kvinnan i Tyskland som skärde av kuken på sin man. Som blev en världsnyhet. Kan jag känna sympatier för. Antagligen hade han våldtagit henne eller på andra sätt sexuellt ofredat henne. Vilket inte kom fram med nyheterna. Vilket man kan ha sympatier för om hennes utagerande!
Mer
3 år 11 månader sedan #1256239 av memphis
... Hon var en kvinnlig sadist denna kvinna med tjocka glasögon. Som jag uppfattar det är det lika vanligt med kvinnliga sadister som med manliga. Jag kunde ha slutat mina dagar nedgrävd i hennes källare! Men i stället lät Gud mig gå vidare med mitt fiskespö.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1256240 av Jocke
Jag känner att någonstans så är samhället snett, om det pågår en tråd om huruvida man ska kallas om man mördar ngn? Mord kan man aldrig skämta bort, gjorde en undersökning häromdagen kring detta, i Usa är det högst två kvinnor som har varit det ni nyss kallade "lustmördare"!

Mord kan man aldrig någonsin bejaka oavsett om det är en man eller kvinna, ta fallet med kvinnan som det nu pågår en rättegång om, mördade kanske sitt barn? En otrolig tragedi bara det, men ska bli intressant att se vad straffet kan bli? Dottern hette visst Amanda?

Kvinnohat och manshat är minst lika avskyvärda gebit båda två! Men diskussionen om kvinnan triggar igång mordlustar hos mannen, lämnar jag över till ngn annan! Någonstans måste det gå upp ett ljus att även kvinnor kan såra män, men det gäller att tänka positivt för mannen att avstå från våld. Men det verkar som män är mer sjuka än kvinnor, kan det verkligen stämma?

Vad feminism anbelangar, så verkar det vara matriarkat som är huvudmålet, för min del är det jämlikhet som gäller, men betoning på att män och kvinnor har olika villkor i livet. Ni blir tidigt uppfostrade till att vårda och sköta om andra, och ni mognar fortare! Men vad är värst, en galen kvinna eller en galen man?
Båda två ska likabehandlas med betoning på att bli någorlunda friska och leva att någorlunda normalt fängelseliv, för vissa kan aldrig släppas ut igen.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1256242 av Drummer
Mer
3 år 11 månader sedan #1256243 av Geta
Just nu är det aktuellt med en yngre kvinna i Småland som har kvävt en äldre man med en kudde. Hon skulle ha varit sällskapsdam.
Många kvinnor kan nog gå män på nerverna, så att de dör av hjärtinfarkt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256245 av Richard
Har träffat några kvinnor som säkert skulle passa som mördare...
En är tokfeminist o skulle säkert ingå i Feministiskt Initiativs "Waffen-SS", om det nu finns någon sådan. Hon sa att hon inte vill träffa mig mera för att min morfar var i Hitlers Waffen-SS under andra världskriget, samt att jag tydligen hade sagt nått dumt om zigenare, vilket jag inte alls har gjort.