Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1256317 av Jocke
Ja, du ställer saker på sin spets! Nog kan jag bli mördad av sexuella preferenser! Men att bli förödmjukad av en kvinna är nog tungt straff, den kan vara berättigad i vissa fall? Men jag tycker att man inte ska kunna säga riktigt vad som helst! Männen måste lära sig att tåla hugskott!

Men just denna fråga kan jag inte riktigt svara på, men att bli kallad slampa och bli mördad är en konsekvens av ett sjukt samhälle.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1256319 av krokus
Geta,
Mobbing förekommer bland alla kön, inget nytt.

Men helt ärligt, förstår jag inte varför så många på Viska försvarar kvinnohat? Till och med Recard tyckte ju helgalna saker om prostitution. Vad är det ni inte förstår? Kvinnor dör av mäns våld och ändå tycker Geta, Jocke med flera att det gör väl inget, kvinnor är likadana. Har ni totalt missat MeToo?

Och nej, jag är inte för ett matriarkat. Hellre jämställdhet än patriarkat eller matriarkat.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256321 av Geta
Det är för att få lite balans som jag framhåller att kvinnor inte heller är några änglar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256324 av krokus
Förresten, de som har uppmanat mig till att ta mitt liv, har varit män. Och visst har alla ett ansvar för vad de säger, mobbing och liknande är inte okej!

Geta,
Men om vi ser på Metoo, där det är/var främst kvinnor som råkat ut för mäns sexuella våld, finns det ens något liknande för män som råkat ut för kvinnors dumheter? Ja, och de kallar sig Incels, och de hatar kvinnor mest av allt. Enligt incels är det kvinnors fel att dessa incels inte "får ligga".
Mer
3 år 11 månader sedan #1256326 av Geta
Det här uttrycket- kylskåpskalla mödrar som har framkallat schizofreni hos sina barn, kan inte ha tagits helt ur luften.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256328 av Drummer

Geta skrev: Det är för att få lite balans som jag framhåller att kvinnor inte heller är några änglar.


Kvinnor kan bete sig nästan hursomhelst mot oss män, men om en man beter sig illa mot en kvinna är det helt fel.