Vilket land?

Mer
3 år 8 månader sedan #1271268 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vilket land?
Jo. En stad för de snorrika. Verkligen. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 8 månader sedan #1271270 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Nu ska alla ligga platt ner och inte röra ett finger. Man ska hoppas på att stekta sparvar flyger in i munnen och att man lever i Schlaraffenland.

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271275 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vilket land?
Man merker ingen sosiale problemer i gated communities. Admin har rett. Det er en utvikling som har tiltatt siden Reagan.

memphis skrev: När jag säger detta. Att jag är beredd att tro på det, så menas inte att de fattiga som utnyttjas måste bo i samma land som exploatören. De KAN göra det. Men behöver inte göra det.

Det er globale konglomerater som styrer det meste i dag. Om myndigheter truer med skatter og reguleringer, står kapitaleier ganske fritt til å flagge ut. Fattige kan neppe gjøre det samme i samme grad.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271277 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Vi går mot globalism. Nationalism motarbetas. Våra politiker är köpta av globalister.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271279 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vilket land?
Det är vissa som påstår att Coronakrisen var en "Plandemi" från Globalister, bankmän och Bill Gates.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Maxjohan1983.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 8 månader sedan #1271280 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vilket land?

Pimed skrev: Jag skulle vilja åka till USA! Vart åkte du? Hur länge var du där?


Vi var i USA en månad och besökte en icke oansenlig mängd städer och platser. New York i drygt en vecka sedan bar det iväg västerut till San Fransisco, Santa Cruz, S:a Barbara, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon och Chicago. De olika platserna hade satt sin egen prägel och sin egen arkitektur, sin egen matkultur o s v. Av de kontinentala restauranger- och fik utmärkte sig Starbucks coffee shops och varuhuskedjan Maces som har gigantiska köpcentra där man kan köpa vad som helst. Dessa har också växt in i de större städerna. I övrigt var utbudet stort av självständiga butiker. Svenska stadskärnor är ju helt kidnappade av butikskedjor som Lindex, Kappahl, H&M, UR&penn, Ecco, Stadiumo etc. Billiga grejer från billig arbetskraft och barn.

Frihetsgudinnan och Grans Canyon påverkade mig nästan till att bli religiös. Tyvärr hann vi inte med ett besök på Alcatraz utanför San Fransisco. Det får vänta till en annan gång. För övrigt var vi i SF under 4:th of July. Det var ganska härligt att som yttre iakttagare se hur sammansvetsade det amerikanska folket är. Det spelar ingen roll varifrån du kommer. Här är du amerikan och ingenting annat. Ändå ser man hur varje folkgrupp bemödar sig med att bevara det ursprungliga arvet. Dessutom lärde jag mig att bemöta folk med artighet och öppen attityd.