Vilket land?

Mer
3 år 8 månader sedan #1271281 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vilket land?
Det er det neoliberale individutopia som gjelder. At alt reduseres til identitetspolitikk bidrar stort til å drive den trenden.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271282 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Ecco-skor är det enda jag kan ha. Är glad att den kedjan finns.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271283 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vilket land?

Cosmos skrev:

Pimed skrev: Jag skulle vilja åka till USA! Vart åkte du? Hur länge var du där?


Vi var i USA en månad och besökte en icke oansenlig mängd städer och platser. New York i drygt en vecka sedan bar det iväg västerut till San Fransisco, Santa Cruz, S:a Barbara, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon och Chicago. De olika platserna hade satt sin egen prägel och sin egen arkitektur, sin egen matkultur o s v. Av de kontinentala restauranger- och fik utmärkte sig Starbucks coffee shops och varuhuskedjan Maces som har gigantiska köpcentra där man kan köpa vad som helst. Dessa har också växt in i de större städerna. I övrigt var utbudet stort av självständiga butiker. Svenska stadskärnor är ju helt kidnappade av butikskedjor som Lindex, Kappahl, H&M, UR&penn, Ecco, Stadiumo etc. Billiga grejer från billig arbetskraft och barn.

Frihetsgudinnan och Grans Canyon påverkade mig nästan till att bli religiös. Tyvärr hann vi inte med ett besök på Alcatraz utanför San Fransisco. Det får vänta till en annan gång. För övrigt var vi i SF under 4:th of July. Det var ganska härligt att som yttre iakttagare se hur sammansvetsade det amerikanska folket är. Det spelar ingen roll varifrån du kommer. Här är du amerikan och ingenting annat. Ändå ser man hur varje folkgrupp bemödar sig med att bevara det ursprungliga arvet. Dessutom lärde jag mig att bemöta folk med artighet och öppen attityd.

Det er ingen tvil om at ryktet amerikanere som gjestfrie er fortjent. Lette å komme i kontakt med er de også.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271295 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vilket land?
Sverige Norge trivs jag bra med. Aldrig velat fly.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271301 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vilket land?

Cosmos skrev:

Pimed skrev: Jag skulle vilja åka till USA! Vart åkte du? Hur länge var du där?


Vi var i USA en månad och besökte en icke oansenlig mängd städer och platser. New York i drygt en vecka sedan bar det iväg västerut till San Fransisco, Santa Cruz, S:a Barbara, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon och Chicago. De olika platserna hade satt sin egen prägel och sin egen arkitektur, sin egen matkultur o s v. Av de kontinentala restauranger- och fik utmärkte sig Starbucks coffee shops och varuhuskedjan Maces som har gigantiska köpcentra där man kan köpa vad som helst. Dessa har också växt in i de större städerna. I övrigt var utbudet stort av självständiga butiker. Svenska stadskärnor är ju helt kidnappade av butikskedjor som Lindex, Kappahl, H&M, UR&penn, Ecco, Stadiumo etc. Billiga grejer från billig arbetskraft och barn.

Frihetsgudinnan och Grans Canyon påverkade mig nästan till att bli religiös. Tyvärr hann vi inte med ett besök på Alcatraz utanför San Fransisco. Det får vänta till en annan gång. För övrigt var vi i SF under 4:th of July. Det var ganska härligt att som yttre iakttagare se hur sammansvetsade det amerikanska folket är. Det spelar ingen roll varifrån du kommer. Här är du amerikan och ingenting annat. Ändå ser man hur varje folkgrupp bemödar sig med att bevara det ursprungliga arvet. Dessutom lärde jag mig att bemöta folk med artighet och öppen attityd.


Är du så korkad att vi kommer tro på dig att på en månad besökte du så många städer och platser på en månad i USA. Vilket bara bekräftar min misstanke att du aldrig har varit i USA. Du är en jävla mytoman!
Mer
3 år 8 månader sedan #1271305 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Det låter som en projektion! Greta Thunberg kuskade runt med sin pappa i stora delar av USA förra hösten.