Vilket land?

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271369 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket land?

Zoidar skrev: Dubai är väl de rikas land?

De säger själva min far var rik innan ägde de vattenkällor i öknen och levde som beduiner när min sonson kommer äger han vattenkällor och driver kameler, den som äger en oas i öknen hos dem i dag, jag säger du kan köpa vad som helst men inte en enda oas

Geta skrev: Ecco-skor är det enda jag kan ha. Är glad att den kedjan finns.

Bra skor har t.o.m. med stekt en, dock det som gör dem sköna att gå med är för att sulan har innehar tomrum, fyrkantiga det är det som att de är sköna att gå med. Sliter du inte jämnt blir tomrummet synligt och då tyvärr gör det ont att gå med dem, det är liksom direkt på asfalten, det fjädrar ingenting då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Har aldrig råkat ut för det med mina Ecco-skor.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271372 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket land?
Jag backar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1271401 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Vilket land?

Nissegossen skrev: De säger själva min far var rik innan ägde de vattenkällor i öknen och levde som beduiner när min sonson kommer äger han vattenkällor och driver kameler, den som äger en oas i öknen hos dem i dag, jag säger du kan köpa vad som helst men inte en enda oas


Hej Nisse!

Det är oljan som gjort Dubai snuskigt rika.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277322 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vilket land?
Man kan jo si at kontrasten er mindre om alle er fattige, men vi vil neppe tilbake til førindistriell tid. Industrikapitalismen har gitt helt eventyrlige velstandsøkninger, selv om det også innebærer at en liten minoritet i verden har blitt styrtrike. Blir forskjellen for stor, blir samfunn ustabile. Jeff Bezos, Amazongründer og verdens rikeste mann, skal ha tjent 13 milliarder USD i løpet av en dag under pandemien.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277364 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vilket land?
Att behålla så mycket pengar för sig själv är girigt, och att vara girig är osympatiskt.