Vilket land?

Mer
3 år 8 månader sedan #1271352 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilket land?
Dessutom gillar inte Admin1 när vi citerar på detta viset.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271353 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vilket land?
Okej jag lägger ned Miika! Men då får cosmos lämna mej ifred. Det var hon som började hacka på mej tidigare i en annan tråd. Hon tror är så felfri själv. Sitter själv och är odräglig.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271359 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket land?

memphis skrev: Kanske kan jag flytta utomlands som ålderspensionär. Men det är 17 år dit. Min lillasyster flyttade utomlands, till Berlin, för ca 8 år sedan. Det tog 7 år innan hon fick tag på en egen lägenhet. Nu vet jag inte iofs hur aktivt hon sökte egen lägenhet under den tiden. Hon bodde inneboende i 7 år tills hon blev ovän med tjejen hon delade lägenheten med.


För att få full pension i Sverige får man passa på innan 25 år. Varför`? Jo, det är gränsen, då du måste bott i Sverige minst 40 år, för att få ut full pension, den som varit utomlands får i dra av varje år dra ett år i taget, ett år du får full pension vid 68 års ålder du får räkna på hur många år du varit utomlands ett år i taget, det får de åren är garantipensionen, sedan måste du då ha sparat pengar eller pension från annat land. Jag rekommenderar er att tala om det för varenda en ung individ att åka utomlands och jobba till det år de fyller 25 år. I.o.f. kanske de bosätter sig i utlandet, men tala då om det till dem direkt när de har sina planer. Adeln gjorde förr en Grand tour sv.wikipedia.org/wiki/Grand_tour detta när de var utbildade det är exakt vad jag förespråkar om idag. Så varenda en som gått ut Gymnasiet vet om det eventuellt att de studerar på utländska tex Amerikanska Universitet och kommer hem med en gedigen utbildning Till Sverige och direkt kan arbeta som forskare, kanske en Doktors utbildning i yrket de valt. Smäller högt i Sverige.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1271364 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilket land?

Maxjohan1983 skrev: Det är som en person skrev på Flashback. Sverige är bästa bidragslandet för invandrare för det finns inte så många super-rika som fläker på här som får dem med det minsta tillgångarna att må dåligt. Som USA där man ser Lamborghinis och Ferraris utanför mataffärerna.


I den klassen Zlatan som gärna åker och handlar i någon av sina bilar säg Ferrari Lamborghini huracan eller annat han har. Han har den

Geta skrev: Att vara fattig är inte lika med att vara god.

Jag satsar några kronor på eurojackpot när jag ändå köper Coops refill påse på nära här på Coop eftersom det är spelbutiken, ingen nästan som köper mat, då de är dyraste affären häruppe de lever på spelet. Skulle jag få jackpotten skulle jag fråga mig vem äger nu mig? Den som ger mig pengarna kanske vill ha min själ. Jag säger stopp där, det behöver inte vara en stor miljon det räcker med en liten. Men då går jag inte med på den dealen

Det får komma med den för att de gillar mig, inget annat

Pimed skrev: Är du död än? Kan inte du begravas snart bara. Så man slipper dig.

Ge dig mycket fult sagt :stopp

Kattis_Solsken skrev: Om jag skall bli född igen, då skulle jag gärna vilja bli född helst i Norge, Finland eller Sverige.
Men jag blev född i Schweiz.
Har aldrig varit lycklig här, men nu måste jag dö här också.


Varför det? Är du inte fri och inte kan åka till det land du vill?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 8 månader sedan #1271365 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vilket land?

krokus skrev: Cosmos kanske flög mellan städerna? :tänk


Det stämmer bra. Flög från New York till San Fransisco på sex timmar. Genom California tog vi Grey Hound-bussar, till Las Vegas flög vi liksom därifrån till Grand Canyon. Från Las Vegas till Grand canyon var det via ett sportplan som åkte upp och ner på alla luftgropar och kastvindar. Ett par tjejer grät av rädsla och min kompis satt med slutna ögonlock och bad. Jag själv? Tyckte det var härligt och somnade.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271366 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vilket land?
Jeg hadde blitt totalt utslitt av det. Byvandring er et sant helvete.