Jesus

Mer
13 år 11 månader sedan #291988 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Ja, Jesus är =GUD, så för honom var det hur lätt som helst att gå på vattnet. :D
Mer
13 år 11 månader sedan #291991 av skord
Svar från skord i ämnet Jesus
precis. men hur kul är det när man är född på marken?
Mer
13 år 11 månader sedan #291995 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Inte är det kul för en vanlig mänska att gå på vattnet o sjunka. Denhär berättelsen du syftar på är en liknelse.Det handlar om att vi ska se på Jesus och hans möjligheter att hjälpa oss då vi är i nöd.
Om vi ser bara på svårigheterna och våra egna möjligheter att klara oss så orkar vi inte o klarar oss inte heller.
Mer
13 år 11 månader sedan #292027 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus
Men är det inte så? Ibland klarar man helt omöjliga saker.
Vid andra tillfällen sjunker man bara.
Mer
13 år 11 månader sedan #292034 av nightsong
Svar från nightsong i ämnet Jesus
..
Mer
13 år 11 månader sedan #292045 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
JA. Geta det är nog så att ibland klarar man omöjliga saker, ibland sjunker man bara.
Dendär liknelsen jag syfta på var när Jesus bad Petrus komma gående emot honom på vattnet.
Nightsong, du skriver att du gillar en kurs i Mirakler också. Det finns inte nån sån kurs vad jag vet åtminstone. Vet ej var i Sverige du bor. Men du kan kanske söka upp en kyrka där mirakel förekommer. Jag brukar längta till församlingen Arken, där förekommer helande och förbön för sjuka.Har ni hört talas om Benny Hinn. Jag ser hans möten i finlands kristna tv- kanal.
Där sker helandemirakler. Brukar börja gråta ibland då jag ser mänskor bli helade i hans möten.
Önskar att vi skulle få mera av sånt här i norden också. :) :)