Jesus

Mer
13 år 11 månader sedan #298383 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus
Jag tror inte att det går att bestämma sig för att bli god.
Då brukar det bli tvärtom.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 11 månader sedan #298384 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jesus
Det finns de som har lärt sig hur man kan kontrollera en situation så att det gagnar en själv. Men det får gärna finnas religiösa för mig.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 11 månader sedan #298385 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Erase, du ska be också, öva dej på det. Det står i bibeln att vi har en kamp att kämpa mot ondskans andemakter. Det finns alltså en djävul och onda andar. men Gud och Jesus och den Helige Ande och änglar finns också. När jag är rädd brukar jag be om änglabeskydd. T. ex i trafiken eller om jag känner mej otrygg på kvällen så ber jag om änglabeskydd över mitt hem. När det åskar ber jag om änglabeskydd. :D
Mer
13 år 11 månader sedan #298389 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Potte- Boa, visst är det meningen att vi skall lära oss av våra misstag. Endel måste göra mera misstag än andra innan dom lär sej nåt.Hur ung är du? Du tycks ha lyckats bra med ditt liv.
Mer
13 år 11 månader sedan #298393 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus

Geta skrev: Jag tror inte att det går att bestämma sig för att bli god.
Då brukar det bli tvärtom.


Visst kan man bestämma sej för att bli mer kärleksfull och god. Men då blir man medveten om sin ondska och synd och oförmåga att vara god.Då behöver man hjälp av Jesus och han kan hjälpa.

Nog skall man sträva efter att vara god och kärleksfull. Kram. Nu måste jag sova, ses i morgon.
Mer
13 år 11 månader sedan #298455 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus
Meditera som Jesus.

Hur mediterade han?

Han förlorade sig i kärlek!

Anchored in Christ ✟