Jesus

Mer
13 år 11 månader sedan #292051 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus
Suck, det var kvinnan som sade till sig själv, bara jag tror tillräckligt mycket kan jag gå på det här vattnet i sjön!

Sagt och gjort hon började gå ut i vattnet och när det gick henne till hakan, så sade hon, det var väl det jag trodde....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #298154 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jesus
Jag inser att det hade varit omöjligt att skapa en sådan personkult kring Jesus om han inte hade blivit dömd till döden.
Mer
13 år 11 månader sedan #298173 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jesus
[youtube]
[/youtube]

Detta är mitt favoritavsnitt, när Jesus blir frestad av Satan att ta sitt eget liv.
Mer
13 år 11 månader sedan #298260 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jesus
Att Jesus blev dömd till döden hade nog stor betydelse för det fanns visst ganska många liknande honom, som vandrade omkring och predikade och botade folk. De nämnde detta i ett program om Jesus på TV.
Mer
13 år 11 månader sedan #298261 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus
Det måste vara världens mest spridda reklamkampanj!
Mer
13 år 11 månader sedan #298270 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Jesus tog frivilligt på sej dödsstraffet. Han tog det för att försona oss med Gud. Alla mänskor är syndare. Endel är medvetna om det, andra är det inte. Vi är födda syndiga. Med arvssynd ända från Adam o Eva.Denna synd måste sonas. Gud offrade sin egen son till att dö på korset. Men JESUS fick själv välja om Han ville dö korsdöden för våra synder. Han ville det. Jesus är GUDS SON. Han är syndfri. Han uppstod från döden. Jag är inte så bra på att reda ut detta, men kände att nåt måste jag säga. Det står i bibeln:Se i synd är jag född och i synd har min moder avlat mej. Här menas arvssynden. De som inte tror att mänskan är en syndare tror ju inte mej nu. Men Gud vet att jag talar sant. Vad Gud tänker om mej är viktigare än vad mänskor tänker.