Jesus

Mer
13 år 11 månader sedan #298354 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Det är Gud vår Skapare som säger att vi är syndare. Der är inget påhitt av kristna. Ingen av oss har ju frivilligt valt att födas in i denna värld med arvssynd.
Frälsta mänskor vet att de är syndiga. Fariseer som också finns i vår tid tror att de är utan synd.
Djävulen har ingen far. Han var från början en ängel, men gjorde uppror mot Gud, han ville få lika mycket makt som Gud och då blev han utkastad från himlen. Nu härjar han här på jorden och ställer till med olycker och krig och konflikter. Han är bara ute efter att fördärva och förstöra och locka mänskor att göra sånt som är orätt. Han vet att hans tid är utmätt o kort. Han kommer att kastas i helvetet för evigt en dag. Man kan fråga sej varför inte Gud sätter stopp för djävulens härjande? Det frågar jag mej också. Just nu har jag inget svar på det, men kanske en annan dag.
Potte-Boa Jösse, måste fundera på ditt inlägg innan jag svarar på det. Kärlek till dej o alla andra.
Mer
13 år 11 månader sedan #298362 av skord
Svar från skord i ämnet Jesus

Saara skrev: skord, kan du vara så vänlig och översätta den engelska texten till svenska?


satan - tror du verkligen, att en enda man kan bära hela bördan av synd?

jesus- skydda mej adonai. jag tror på dej. i dej får jag ro.

satan - ingen man kan bära den bördan. jag säjer till dej. det är för svårt. rädda deras blir för tungt. ingen aldrig nånsin har gjort det. ingen.aldrig.

jesus - fader, du kan allt. om det är möjligt låt mej slippa den här prövningen.

men låt din vilja, inte min.

satan- vem är din farsa? vem är du?

jesus - vem trodde du skulle komma?
Mer
13 år 11 månader sedan #298363 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Potte-Boa, Jesus blev övergiven av Gud för en stund, vet ej för hur länge, det var då han ropade: min GUD varför har du övergivit mej.Han svettades blod. Guds vrede över mänskans synder måste avvändas och det kunde bara ske genon JESU död på korset. Vi syndar varje dag i tankar ord o gärningar. Vi behöver varje dag förlåtelse. Du säger att det kommer en dag då det är dax att växa upp och ta ansvar. Låter som om du skulle tro att vi slutar synda då vi bestämmer oss för att börja ta mera ansvar. Klart att man syndar mindre om man lever ansvarsfullt o inte ansvarslöst. Men syndfri blir man först i himlen. Vi behöver förlåtelse om och om igen av JESUS OCH AV VÅRA MEDMÄNSKOR. KRAM.
Mer
13 år 11 månader sedan #298364 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus
Jag hörde en diakonissa säga att vi ska kasta alla våra
bördor på Jesus.
Varför ska den stackaren bära alla våra synder?
  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #298367 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Jesus
Den här otrevliga "djävulen" hur ser han ut och vilken karaktär har han - så jag vet vad jag ska göra om jag träffar på honom :?:
Mer
13 år 11 månader sedan #298372 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Jag har för mej att :The Passion of Christ, inte är en kristen film,så jag har inte tittat på den. dessutom är min dator så långsam så jag nämner nu åt alla att jag inte tittar på YouTube.
Jesus blev inte frestad att ta sitt liv. Denna berättelse finns i Lukas evangeliums fjärde kapitel.
Jesus svarade djävulen såhär: Det är sagt, du skall inte fresta Herren din Gud. Djävulen fresta Jesus för att han försökte få honom över på sin sida, försökte få Honom att vara olydig mot Gud.
Gud är HELIG.

Geta, Jesus är ingen stackare. Han är Guds Son som vill dela våra bördor. Vi får slänga alla bördor på Honom och säga :Nu kastar jag alla bördor som jag har på dej, för Du har lovat hjälpa mej i nöden. Tack för att Du också gör det. Man får kasta hela högen av bekymmer på Honom. Då man är trött orkar man ju inte nämna varje enskilt behov som man har.