Jesus

Mer
13 år 11 månader sedan #298274 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus
Men som det står i bibeln, så ville Jesus slippa ifrån in i det sista.
  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #298277 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Jesus
Varför måste man klassas som "syndare"? Av dom religösa - När man bara är en enkel människa i Sverige,
som vill sköta sig så bra som möjligt.
Mer
13 år 11 månader sedan #298284 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus
Och varför klassar sig "frälsta" som syndfria?
Mer
13 år 11 månader sedan #298305 av skord
Svar från skord i ämnet Jesus

Ready skrev: [youtube]

[/youtube]

Detta är mitt favoritavsnitt, när Jesus blir frestad av Satan att ta sitt eget liv.



frestad blir han väl inte precis. men det är ett snyggt klipp ready. men ensam "satan- do u really believe, that one man bear the full burden of sin?
jesus- shelter me adonai. i trust in u. in u i take refuge

satan- no one man can carry this burden..i tell u. it is far too heavy. saving their souls is too costly. no one. ever. no. never.

& nu kommer det.

jesus- father, u can do all things. if its possible, let this chalice pass from me. but let ur will be done, not mine.

satan- who is ur father? who r u?
Mer
13 år 11 månader sedan #298348 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
skord, kan du vara så vänlig och översätta den engelska texten till svenska?
Mer
13 år 11 månader sedan #298349 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Jesus

Saara skrev: Jesus tog frivilligt på sej dödsstraffet. Han tog det för att försona oss med Gud. Alla mänskor är syndare. Endel är medvetna om det, andra är det inte. Vi är födda syndiga. Med arvssynd ända från Adam o Eva.Denna synd måste sonas. Gud offrade sin egen son till att dö på korset. Men JESUS fick själv välja om Han ville dö korsdöden för våra synder. Han ville det. Jesus är GUDS SON. Han är syndfri. Han uppstod från döden. Jag är inte så bra på att reda ut detta, men kände att nåt måste jag säga. Det står i bibeln:Se i synd är jag född och i synd har min moder avlat mej. Här menas arvssynden. De som inte tror att mänskan är en syndare tror ju inte mej nu. Men Gud vet att jag talar sant. Vad Gud tänker om mej är viktigare än vad mänskor tänker.



Och på korset sa Jesus: Min Gud min Gud varför har du övergett mig?! Hm..........

Om nu Jesus har dött för våra synder då bör det betyda att jag inte har några synder.

Vi föds oskuldsfria. Men vi präglas när vi växer upp av all galenskap runt om oss i vår närhet.

Vi människor kommer alltid att begå fel och synda. Men det kommer en dag när det är dax att växa upp och ta ansvar.

En del finner styrkan i religionen för att resa sig och göra gott.

Andra behöver inte det utan finner en annan väg och gör gott.

Sen finns det dem som aldrig tar ansvar utan lever rövare hela tiden. Tyvärr.

Det finns många som gömmer sig i skydd av religion bland annat för att göra hemskheter. Och sen säga att det står i Bibeln/Koranen mm.



Ljus till alla, värme till alla och kärlek till alla!