Jesus-sjukan

Mer
8 år 11 månader sedan #740076 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus-sjukan

Fantasio skrev: Gäller det oavsett vad man gjort? Är en mördare välkommen tillbaka? Eller en satanist?


Absolut min vän! Det gäller att personen verkligen ångrar sig och vänder sig bort från sitt syndiga liv och väljer att följa Jesus. Då finns det alltid förlåtelse att få.

Hur mycket större är inte Guds nåd än de synder vi kan begå? Gud som inte skonade sin egen son, utan lät honom piskas, och hånas, för att slutligen dödas för att vi ska kunna bli förlåtna. Skulle Guds makt att förlåta vara mindre än vår makt att begå synder, nä absolut inte! Det är det som är det helt otroliga med Jesu död, att det finns upprättelse för var och en som omvänder sig.

Rövaren på korset fick förlåtelse.

"Två andra brottslingar fördes också ut för att avrättas tillsammans med honom. Och när de kom till den plats som kallas Huvudskallen, korsfäste de honom och brottslingarna där, den ene på hans högra sida och den andre på hans vänstra ... En av brottslingarna som var upphängda där skymfade honom och sade: "Är inte du Messias? Hjälp då dig själv och oss!" Men den andre tillrättavisade honom och sade: "Fruktar inte heller du Gud, du som är under samma dom? Vår dom är rättvis. Vi får vad vi har förtjänat. Men han har inte gjort något ont." Och han sade: "Jesus, tänk på mig, när du kommer till ditt rike." Jesus svarade: "Amen säger jag dig: I dag skall du vara med mig i paradiset."" /Luk 23

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 11 månader sedan #740101 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jesus-sjukan
Problemet är bara att det räcker att man tvivlar lite på Jesus så blir det helvetet och om man säger några ord till Jesus fördel så blir det paradiset. Det borde vara mer invecklat än så.
Mer
8 år 11 månader sedan #740106 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jesus-sjukan
Ja, det borde vara mer invecklat än så. Jag tror det finns olika rum i himlen som man kommer till beroende på vem man är. Då kan Gud fixa så de som trivs med varandra delar rum.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 11 månader sedan #740107 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus-sjukan
Står det inte så i bibeln att det finns många rum i himlen?
Mer
8 år 11 månader sedan #740108 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jesus-sjukan
Jo, men det står inte varför det finns många rum.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 11 månader sedan #740110 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jesus-sjukan
Jag vill tränga in i Bibeln, men har inte orken att läsa. Jag har läst "Bibeln på 100 minuter" och den gav viss insikt. Kanske ska satsa på en ny liknande bok.